آخرین اخبار

اجرای طرح الگوی کشت‌ و کشاورزی قراردادی در هفته جاری‌

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای طرح الگوی کشت این هفته در کشور اجرا می‌شود، گفت: اجرای کشاورزی قراردادی نیز این هفته با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی آغاز می شود تا بتوانیم بر اساس الگوی کشت کار را پیش ببریم.

به نقل از صدا و سیما، سیدجواد ساداتی نژاد بیان کرد: الگوی کشت موضوعی است که شاید سابقه ۵۰ ساله در کشور دارد و با سختی‌هایی در اجرا تا به امروز مواجه بوده و براساس قانون، دولت سیزدهم پای ابلاغ این طرح ایستاده است و تلاش می‌کند موانع اجرای الگوی کشت را در کشور برطرف کند.

وی اضافه کرد: این الزامات با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده در سطح کارگروه ملی الگوی کشت با دستور رئیس جمهور ابلاغ شد و با حضور معاون اول رئیس جمهور و حضور دستگاه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در استان‌ها استانداران رئیس کارگروه استانی الگوی کشت هستند تا هماهنگی‌های لازم بین‌ دستگاهی را برقرار کنند و بتوانیم این بار الگوی کشت را در کشور بر این اساس عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: همه کمک‌های فنی اعتباری وزارت جهادکشاورزی براساس الگوی کشت جاری و در استان‌های مختلف کشور اعمال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با موافقتی که در شورای عالی انجام شد یارانه بخشودگی آب‌بها و برق‌بها با هم روی الگوی کشت اعمال می‌شود و تلاش ما بر این است که عوارض صادرات را برای کاهش تولید محصولات آب‌بر و افزایش محصولات استراتژیک که دستور مقام معظم رهبری نیز هست را در الگوی کشت عملیاتی کنیم که به همه استان‌ها ابلاغ شده و برنامه اقدام را از هفته آینده در تک تک استان‌ها اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ ردیف اجرای الگوی کشت را در بودجه خواهیم داشت تا بتوانیم الزامات الگوی کشت را از آن محل اجرایی کنیم.

* کشاورزی قراردادی با حضور رئیس‌جمهور این هفته آغاز می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای کشاورزی قراردادی این هفته با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی آغاز می شود تا بتوانیم بر اساس الگوی کشت کار را پیش ببریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها