آخرین اخبار

رفع تداخلات اراضی برای ۵ هزار پلاک کشاورزی در استان کرمان

سرپرست سازمان امور اراضی کشور گفت: برای اجرای طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی در استان کرمان ۵ هزار پلاک وجود دارد که لازم است هر ماه حداقل ۲۵۰ پلاک در استان رفع تداخل شود.

عکس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، صفدر نیازی در کارگاه آموزشی کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی استان کرمان گفت: طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال ۱۳۹۴ شروع شده است و در استان کرمان ۵ هزار پلاک وجود دارد که شامل این طرح می‌شود و تاکنون روند کندی داشته و لازم است هر ماه حداقل ۲۵۰ پلاک در استان رفع تداخل شود.

وی با بیان اینکه لازمه انجام این طرح آموزش نیروی انسانی و تأمین بودجه طرح است، افزود: از لحاظ مالی ان شاءالله مشکلات حل شود و این کارگاه به منظور آموزش نیروی انسانی شاغل در این بخش برگزار شده است.

نیازی افزود: یکی از مشکلات صدور سند خرد شدن اراضی کشاورزی است که با عنایت به اینکه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی در سال ۱۳۸۵ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده است و عطف به ماسبق نمی‌شود پس این قانون از سال ۱۳۸۵ بعد این قانون اعمال می گردد.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: از جمله وظایف امور اراضی رفع تداخلات، حفظ کاربری و تقنین است که پروژه رفع تداخلات از جمله ابر پروژه‌هاست و بنا است ماهانه در استان کرمان ۲۵۰ پلاک رفع تداخل شود.

وی افزود: در رابطه با حفظ کاربری نیز قوه قضائیه در این مورد مهم ورود کرده است و ترک فعل مورد برخورد قرار می‌گیرد و تغییر کاربری مگر به دلایل خاص ممنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه بیان داشت: یکی از قول هایی که وزیر جهاد کشاورزی به مردم و نمایندگان دادند حل مشکل رفع تداخلات بود که این مهم در استان‌ها پیگیری شده و طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی باید رفع تداخلات تا پایان سال برطرف شود.

خیراندیش اذعان با بیان این که این کارگاه آموزشی برای پاسخگویی به سوالات، شبهات و بازآموزی مجدد مجریان طرح رفع تداخل از سراسر استان کرمان برگزار شده است، تصریح کرد: سرعت دادن به این مهم در کارگروه شهرستانی از خواسته‌های سازمان و هدف این کارگاه آموزشی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها