آخرین اخبار

اتصال سیلوی ۵۰ هزار تنی سیرجان به خط آهن سراسری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان از اتصال سیلوی ۵۰ هزار تنی سیرجان به خط آهن سراسری خبر داد و گفت: این سیلو به دلیل نزدیکی به بنادر جنوبی کشور از نقش مهمی در ذخیره‌سازی گندم برخوردار است.

به گزارش از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ « داریوش ماهری » ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان کرمان را بیش از ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمان، پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود، بخشی از هزینه‌های انتقال گندم به مراکز ذخیره‌سازی با اتصال سیلوی سیرجان به خط آهن سراسری کاهش می‌یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اعلام اینکه این سیلوی ۵۰ هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و در شاهراه ارتباطی ۴ استان کرمان، فارس، هرمزگان و یزد قرار دارد، خاطرنشان کرد: انتقال گندم به سیلوی سیرجان از طریق خط آهن، علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، در ایمنی نقل و انتقال این محصول راهبردی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

 گفتنی است، استان کرمان به عنوان وسیع‌ترین استان ایران، آغازگر خرید تضمینی گندم در کشور است و در سال جاری، ۱۶۷ هزار تن گندم از گندمکاران این استان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته رشد بیش از دو برابری داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها