آخرین اخبار

رضایت کشاورزان از قیمت اعلامی گندم توسط دولت

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: اعلام به موقع و خوب قیمت گندم رضایت گندمکاران را در پی دارد.

به نقل از صدا و سیما، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در برنامه میز اقتصاد با بیان اینکه رئیس بنیاد ملی گندم کاران هم عضو شورای قیمت گذاری گندم است، گفت: خوشبختانه حرکتی که مجلس شورای اسلامی به طرح شورای قیمت گذاری به اتخاذ سیاست‌های حمایتی انجام داد دست کشاورزان را در قیمت گذاری محصولات خودشان باز گذاشتند و از سال گذشته و امسال به موقع قیمت تعیین شد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: ما در خصوص قیمت گندم قیمتی که قیمت مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو یارانه کاشت در نظر گرفته شده با توجه به چهار شاخصه اصلی که ما در شورای قیمت گذاری بررسی کردیم خوشبختانه قیمت خوبی است و مورد رضایت تشکل‌های بخش کشاورزی و کشاورزان گندم کار است.

وی افزود: قیمت جهانی که فعلاً متعادل شده موجب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است منتهی یک شرطی خواهیم داشت و آن هم مثل سال گذشته این است که اگر شرایط خاصی پیش بیاید مجموعه دولت، مجلس و شورای قیمت گذاری یک تجدیدنظری هم بکنند.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: سال گذشته قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم تصویب کرده بودیم که با توجه به شرایط بحران جنگ روسیه و اوکراین شرایط بد اقتصادی دنیا پایین آمدن میزان غلات و بازار ملتهب غلات در جهان، شورای قیمت گذاری در قیمت گندم تجدیدنظر کرد که حرکت بسیار خوبی بود.

وی افزود: خوشبختانه میزان تولید ما و بهتر از آن میزان خرید ما نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشت که این‌ها نشان دهنده این است که کشاورزان رضایت دارند و دولت را همراهی می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها