آخرین اخبار

رشد ۵.۵ برابری قیمت اقلام خوراکی در دولت روحانی

آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد در ۸ سال دولت گذشته، قیمت مواد غذایی به طور متوسط ۵.۵ برابر شد. با توجه به سهم زیاد مواد غذایی در سبد هزینه خانوار دهک‌های متوسط و پایین، اغلب فشار تورمی مواد غذایی به این اقشار وارد شده است.

به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش مرکز آمار در ۸ سال دولت گذشته، قیمت مواد غذایی به طور متوسط ۵.۵ برابر شد. به عبارت دیگر سیاست‌های دولت گذشته در این ۸ سال تورم ۴۵۱ درصدی را بر مواد غذایی و متعاقباً سفره مردم تحمیل کرده است.

طبق این آمار در ۸ سال دولت گذشته، قیمت خوراکی‌ها به طور متوسط ۴۴۵ درصد، نان و غلات ۳۵۶ درصد، گوشت قرمز ۴۵۸ درصد، گوشت مرغ ۴۳۹ درصد، ماهی ۵۸۵ درصد، لبنیات و تخم‌مرغ ۴۸۸ درصد، روغن‌ها ۴۱۱ درصد، میوه و خشکبار ۴۲۶ درصد، سبزیجات ۶۰۰ درصد، قندوشکر ۴۷۴ درصد و آشامیدنی‌ها ۵۹۴ درصد افزایش یافته است.

در این ۸ سال همچنین پوشاک و کفش ۴۳۴ درصد و قیمت خودرو به طور متوسط ۵۰۳ درصد بیشتر شده است. این آمار رسمی به وضوح گویای غارت جیب مردم در دولت حسن روحانی است.

بر اساس گزارش مرکز آمار در ۱۲ ماه منتهی به تیر ۱۴۰۰ که ماه پایانی عملکرد دولت دوازدهم محسوب می‌شود، قیمت ۵۰ قلم کالای خوراکی پرمصرف به طور میانگین ۶۲ درصد افزایش یافت.

با این حال، جریان رسانه‌ای منتقد دولت سیزدهم به گونه‌ای نسبت به گرانی‌ها در این دولت برخورد می‌کند گویی دولت دوازدهم کشور را با تورم صفر یا پایین‌تر به آیت‌الله رئیسی تحویل داده بود و در این دولت، تورم و گرانی گریبان مردم را گرفته است.

قیمت مواد غذایی پرمصرف مردم در نزدیک به هشت سال دوره دولت گذشته بیش از ۵ برابر شد.

از ابتدای دولت گذشته به علت رها کردن بازار کالاهای اساسی، قیمت‌ها به شدت افزایش یافت و قدرت خرید مردم هم کم شد.

رشد ۵.۵ برابری قیمت اقلام خوراکی در دولت روحانی

رشد ۵.۵ برابری قیمت اقلام خوراکی در دولت روحانی

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها