آخرین اخبار

ورود ۱۸ کشتی گندم و ۱۸ کشتی روغن خام به بنادر مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات انجام گرفته از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در این استان شمالی کشور را از آغاز فعالیت دولت سیزدهم اعلام کرد.

به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباسعلی وفایی‌نژاد با اعلام اینکه در زمینه محصول استراتژیک گندم، خرید تضمینی این محصول از ۶۹ هزار تن به ارزش ۳۵۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۸۳ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۹۷۲ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، گفت: خرید تضمینی گندم در استان مازندران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۴۴ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان مازندران، معادل ۹۷ درصد از کل پول آن‌ها بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، اظهار کرد: خرید تضمینی کلزا نیز ۲ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۵۸ میلیارد تومان است که ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

وفایی‌نژاد با بیان اینکه در این مدت، دو باب انبار هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار تنی (جمعاً ۴۰ هزار تن) با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در شهرستان‌های فریدونکنار و بابل احداث شده و در دست بهره‌برداری است، تصریح کرد: اقدامات و مطالعات اولیه برای احداث مخزن ذخیره‌سازی ۲۵ هزار تنی روغن نیز در شهرستان نکا انجام شده و اخذ مجوز نهایی شورای اقتصاد برای آغاز اجرای پروژه در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال گذشته تاکنون، دو میلیون و ۳۷ هزار کیسه آرد یارانه‌ای از مبدأ کارخانجات آرد به مقصد نانوایی‌های استان، حمل و توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین، در یک سال گذشته، ۹ هزار و ۴۴ تن شکر و ۳ هزار و ۴۷۷ تن برنج برای تنظیم بازار استان توسط این اداره کل تأمین و توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۸ فروند کشتی به وزن ۹۰ هزار و ۶۲۵ تن گندم از طریق بنادر امیرآباد و فریدونکنار وارد این استان شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت، ۱۸ فروند کشتی دیگر به وزن ۸۷ هزار و ۷۴۶ تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر نکا، امیرآباد و نوشهر وارد کشورمان شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها