آخرین اخبار

جزئیات تورم خوراکی ها در تیر ماه/ کدام کالا بیشترین تورم را داشت؟

بررسی گزارش مرکز آمار از تورم تیر ماه در گروه خوراکی ها نشان می‌دهد که روغن بالاترین تورم را داشته است؛ به گونه ای که تورم سالانه ۹۱.۱ و تورم نقطه ای ۲۹۳.۱ درصدی را تجربه کرده است.

به نقل از مهر ، بررسی گزارش مرکز آمار ایران از تورم تیر ماه در گروه کالاهای خوراکی نشان می‌دهد که در این ماه نرخ تورم سالانه (۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل) خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۵۵.۱ درصد، نرخ تورم ماهانه (نسبت به ماه خرداد) ۵.۷ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه (نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰) ۸۷ درصد بوده است.

در زیرمجموعه این گروه، نرخ تورم خوراکی‌ها در یک ماه ۵.۸ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۹۰.۲ درصد و نرخ تورم سالانه ۵۵.۹ درصد بوده است.

بررسی جزئیات بیشتر نشان می‌دهد که نرخ تورم در بخش نان و غلات در یک ماه ۵.۷ درصد و نسبت به ماه مشابه پارسال ۱۰۱.۱ درصد بود. همچنین نرخ تورم سالانه در نان و غلات ۵۸.۶ درصد ثبت شده است.

جزئیات تورم گوشت

نرخ تورم ماهانه در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها ۱۰.۲ درصد، نرخ تورم نسبت به ماه مشابه پارسال ۶۵.۷ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۱.۹ درصد بوده است.

تورم گوشت قرمز و گوشت ماکیان در یک ماه ۱۱.۶ درصد، نسبت به ماه مشابه پارسال ۶۹.۶ درصد و در یک سال ۴۰.۱ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه ماهی‌ها و صدف داران یک درصد، تورم نسبت به ماه مشابه پارسال ۴۱.۴ درصد و تورم سالانه ۵۳.۲ درصد ثبت شده است.

تورم لبنیات و روغن چقدر بود؟

در گروه شیر، پنیر و تخم مرغ نیز نرخ تورم ماهانه ۷.۷ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۱۱۹.۲ درصد و نرخ تورم سالانه ۶۵.۲ درصد بوده است.

نرخ تورم در بخش روغن‌ها و چربی‌ها در یک ماه ۳ درصد، نسبت به ماه مشابه پارسال ۲۹۳.۱ درصد و در یک سال ۹۱.۱ درصد بوده است.

تورم ۴۴.۷ درصدی میوه

تورم ماهانه میوه و خشکبار ۵.۱ درصد، نسبت به ماه مشابه پارسال ۵۰.۱ درصد و در طول یک سال ۴۴.۷ درصد بوده است.

نرخ تورم در بخش سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) در یک ماه ۰.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه پارسال ۷۱.۶ درصد بود. همچنین نرخ تورم سالانه در سبزیجات ۶۷.۶ درصد ثبت شده است.

نرخ تورم ماهانه شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی (قند، شکر و شیرینی‌ها) ۴.۹ درصد، نسبت به ماه مشابه پارسال ۷۵.۲ درصد و سالانه ۵۹.۷ درصد بوده است.

نرخ تورم محصولات خوراکی طبقه بندی نشده در جای دیگر در یک ماه ۵.۴ درصد، نسبت به ماه مشابه پارسال ۷۴.۴ درصد و سالانه ۵۷.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم در بخش چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه (نوشابه‌های غیرالکلی) در یک ماه ۳.۷ درصد و نسبت به ماه مشابه پارسال ۳۰.۲ درصد بود. همچنین نرخ تورم سالانه در این بخش ۳۹.۷ درصد ثبت شده است.

جزئیات تورم خوراکی ها در تیر ماه/ کدام کالا بیشترین تورم را داشت؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها