آخرین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی وارد زاهدان شد

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز/سه شنبه/ وارد زاهدان شد و مورد استقبال معاون استاندار و شماری از مسوولان استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به نقل از ایرنا وزیر جهادکشاورزی به منظور شرکت در مراسم کلنگ زنی احداث یک هزار و ۲ واحد مسکونی کارکنان سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می شود به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

بازدید از طرح های توسعه نخیلات، توسعه واحدهای مرغداری و قرنطینه نباتی مرزی در زاهدان و میرجاوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است هم اینک رتبه نخست طرح نهضت ملی مسکن در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و اجرای این طرح در این استان بیشتر از سایر نقاط دارای اهمیت است، چراکه به دلیل ضعیف بودن ساختار صنعت زمینه ساز فعال شدن بخش های مختلف تولید و اشتغال بیش از ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر شده است.

 در مجموع در سیستان و بلوچستان زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در برنامه چهار ساله تامین که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی شده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات، خرما  و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها