آخرین اخبار

راهکارهای مناسب مبارزه با آفات جنگل‌های زاگرس مشخص شد

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: در پی دستور فوری وزیر جهاد کشاورزی راهکارهای مناسب جهت اجرای برنامه عملیاتی مبارزه با آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط جنگل‌های زاگرس ارایه شد.

به نقل از سازمان منابع طبیعی کشور، استفاده از محلول "بی تی" در مناطق آلوده و بحرانی، به‌کارگیری از تله‌های نوری، رعایت زمان محلول‌پاشی جهت جلوگیری از هدررفت سرمایه، استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها، بسیج، همیاران طبیعت، خیرین و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مشترک از سوی بخش‌های تحقیقاتی و اجرایی از جمله مواردی بود که در این جلسه حاضرین بر اجرای آن اتفاق‌نظر داشتند.

در این جلسه همچنین بر حضور توأمان کارشناسان متخصص از بخش تحقیقات و اجرا در مناطق جنگلی جهت پایش و ارزیابی مستمر آفت درختان بلوط تاکید و مقرر شد؛ دستورالعمل اجرایی و آنی برای استفاده روش‌های ترکیبی مبارزه به عنوان یک سند تصویب و به وزیر جهاد کشاورزی جهت ابلاغ ارائه شود.

همچنین در این جلسه رییس سازمان جنگل‌ها و روسای دستگاه‌های مرتبط بر اتخاذ یک روش واحد و تهیه دستورالعمل اجرایی از سوی بخش تحقیقات و اجرا برای مبارزه با آفت برگ خوار بلوط زاگرس تاکید داشته و آن را در دستور کار خود قرار دادند.

در این نشست  ضوابط فنی مشترک توسط بخش‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها برای مقابله همه‌جانبه با آفت برگ‌خوار و جوانه خوار بلوط زاگرس تدوین شد.

نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای مناسب جهت اجرای برنامه عملیاتی و تدوین ضوابط فنی مشترک توسط سازمان‌ها و موسسات مختلف وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها برای مقابله همه‌جانبه با آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط زاگرس با حضور نوبخت معاون وزیر و سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، علیزاده رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، مدیران و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان در محل سالن جلسات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار و بر روش ترکیبی مبارزه با آفات درختان بلوط به عنوان روش کوتاه‌مدت تاکید شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها