آخرین اخبار

تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به نوسازی قنوات کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنوات اختصاص یافته که سهم فارس در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش داشته است.

به نقل از مهر، فریبرز عباسی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنوات خبر داد و گفت: برای باز سازی قنوات در فارس اعتباری بیش از سه برابر اعتبار سال گذشته برای استان فارس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فارس در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری جزو استان‌های پیشرو است، افزود: ۱۰ درصد از سامانه‌های نوین آبیاری کشور در این استان اجرا شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور یعنی حدود ۳۴ درصد از کل اراضی به انواع سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گفته وی؛ در کنار توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، افزون بر یک میلیون هکتار تجهیز و نوسازی شبکه‌ها و روش‌های مدرن آبیاری اجرا شده است.

عباسی با بیان اینکه رویکردی که در طرح‌های آب و خاکی داریم ارتقا کیفی در کنار توسعه کمی است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که در یک سال اخیر به صورت جدی دنبال شد، توسعه روش‌های آبیاری با راندمان بالا مثل انواع روش‌های موضعی، ماشین‌های آبیاری و سایر روش‌ها است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها