آخرین اخبار

رشد ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد از کشور در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.

به نقل از تسنیم، محمد قربانی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری 21 سیما گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح، اقدامات تأمین آرد را بر عهده خواهد داشت و به عملیاتی کردن نظام هوشمند سازی توزیع یارانه‌ها کمک خواهد کرد تا چرخه فساد را انشاء الله کاهش دهد و به حداقل مقدار خود برساند.

وی با بیان اینکه بر اساس ارقامی موجود، هم اکنون تقریباً 250 هزار تن قاچاق آرد انجام می‌شود، گفت: بر اساس گزارش نیروی انتظامی، قاچاق آرد در سال 1400 نسبت به 1399 رشد 200 درصدی داشته است.

قربانی افزود: با اجرای این طرح و ارتقاء بهره وری در واحد‌های نانوایی، جلوی ضایعات حدود 30 درصدی نان گرفته می‌شود و نانوایی‌ها هم با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند که جلب مشتری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: روال همان روال سابق است، چون اختلالی در تأمین وجود ندارد و فرایند تخصیص آرد کاملاً روان و مورد رضایت نانوایان است.

قربانی با بیان این که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از تامین نشدن آرد ثبت نشده، گفت: در صورت وجود هر گونه نارضایتی، از طریق اتحادیه‌ها و واحد‌های استانی بلافاصله به ما انتقال داده می‌شود.

وی افزود: تغییر بزرگی است، اما چون زیرساخت‌های اطلاعاتی آن فراهم شده و اقناع سازی اطلاعاتی مردم هم توسط دست اندرکاران به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و پیوست اجتماعی تدبیر شده و مباحث فنی و توجیه نانوا‌ها و اتحادیه‌ها صورت گرفته، عملاً با اجرای طرح و آسیب شناسی که از نقاط قوت و ضعف انجام خواهد شد ما امید به موفقیت صد درصدی طرح داریم.

قربانی درباره اجرای این طرح در استان زنجان گفت: استانداری زنجان مجری این طرح در استان است و کل مدیریت و توجیه و اطلاع رسانی‌ها بر عهده استانداری است، ولی با توجه به زمانی که در اختیار بوده به نظرم توجیه کامل انجام شده و ان شاء الله با این اتفاقی که رقم خواهد خورد بتوانیم هدفمندسازی یا هوشمندسازی نظام توزیع یارانه را در نقطه یا حلقه آخر داشته باشیم که تغییری به نفع مردم باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها