آخرین اخبار

بهینه‌تر کردن مصرف انرژی و نهاده در گلخانه‌ها با شیوه‌های دانش‌بنیان

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها و شیوه‌های دانش‌بنیان، عملکرد تولید در واحد سطح و میزان ارزش افزوده در بخش گلخانه‌ها را افزایش و مصرف نهاده‌ها و انرژی را بهینه‌تر کنیم.

عکس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، داریوش سالم‌پور به خبرنگار ما گفت: در بخش گلخانه‌ها به طور همزمان، دو مسیر حمایت از گسترش استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها و حمایت از تولید محصولات گلخانه‌ای دانش‌بنیان را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: توسعه واحدهای گلخانه‌ای یکی از مصادیق دانش‌بنیان بودن در بخش کشاورزی است به طوری که مراحل مطالعات، طراحی، امکان‌سنجی، اجرا، ساخت، نصب، فرآوری، بسته بندی محصولات بر مبنای اهداف دانش‌بنیان انجام می‌شود.
نگاه حمایتی به کشاورزی عمودی
سالم‌پور درباره کشاورزی عمودی نیز اظهار داشت: کشاورزی عمودی در مناطق پرجمعیت که مصرف تازه‌خوری بیشتری دارند مانند تهران، اصفهان، خراسان رضوی و البرز در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: نگاه ما به کشاورزی عمودی و هر طرحی که مبتنی بر علم و دانش و دارای توجیه اقتصادی و فنی باشد، حمایتی است.
مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی درباره توسعه کشاورزی کوچک مقیاس نیز گفت: سال گذشته ۴۵ هکتار توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس در کشور داشتیم که ۵ درصد کل توسعه گلخانه های کشور در همین سال بود .
وی ادامه داد: بخشی از گلخانه‌های کوچک مقیاس در داخل بافت و حریم شهر و روستا و در نزدیکی محل زندگی متقاضیان است.
سالم‌پور تصریح کرد: گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در راستای احیای کشاورزی خانوارمحور، توسعه کشاورزی روستایی، تامین محصولات مورد نیاز خانوارهای روستایی، توانمندسازی جامعه هدف برای برنامه‌ریزی در راستای توسعه واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و تجاری و تولید با کیفیت اجرا می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها