آخرین اخبار

توزیع تخم نوغان در کشور بدون افزایش قیمت

رئیس مرکز توسعه نوغان داری کشور تصریح کرد: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از نوغان داران ، قیمت عرضه تخم نوغان را بدون افزایش نسبت به سال قبل به صورت یارانه‌ای تصویب کرده است.

عکس


 

عدیل سروی زرگر رئیس مرکز توسعه نوغان داری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره توزیع تخم نوغان در کشور، گفت: تخم نوغان مورد نیاز کشور اعم از تولید داخل و وارداتی در ۱۳ واریته هیبریدی تامین شده و شبکه توزیع مناسب برای تسهیل دسترسی کشاورزان نوغان دار در کشور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: نوغان داران می توانند با مراجعه به شعب منتخب و مراکز جهاد کشاورزی هر جعبه تخم نوغان را به قیمت ۱۵ هزار  تومان تهیه کنند.

 رئیس مرکز توسعه نوغان داری کشور با اشاره به این که شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از  نوغان داران ، قیمت عرضه تخم نوغان را بدون افزایش نسبت به سال قبل به صورت یارانه‌ای تصویب کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی توزیع تخم نوغان در ۸ استان گرمسیری آغاز شده و در سایر استان‌ها نیز متناسب با شرایط اقلیمی و برگ های درختان توت توزیع خواهد شد.

 وی ادامه داد: طی سال های اخیر تعداد استان‌های فعال در نوغان داری از ۲۲ استان به ۳۱ استان افزایش یافته است.

به گفته‌ی رئیس مرکز توسعه نوغان داری کشور استان‌های گیلان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی و مازندران به ترتیب رتبه اول تا پنجم تولید پیله ابریشم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 سروی زرگر افزود:  با رضایت نسبی کشاورزان از فعالیت نوغان داری  و با توجه به راندمان تولید و فروش محصول در سال گذشته، امید می‌رود استقبال بهتری از این فعالیت به عنوان میراث کهن فرهنگی و اقتصادی انجام شود. 

وی یادآور شد: طی سه سال اخیر با فعالیت بیش از ۲۷ هزار خانوار نوغان دار، خود اتکایی در صنعت فرش و منسوجات ابریشمی از ۲۸ درصد به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها