آخرین اخبار

احیای حدود ۱۷۰۰ هکتار از باغات چای گیلان و مازندران در سال گذشته

رئیس سازمان چای کشور از احیای حدود ۱۷۰۰ هکتار از باغات چای گیلان و مازندران در سال گذشته خبر داد.

عکس


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، حبیب جهانساز در گفتگویی با اشاره به این که در سال گذشته برای اولین بار اعتبار یارانه نهال به مبلغ ۱ میلیارد تومان به سازمان چای کشور پرداخت شد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ سازمان چای کشور با اجرای برنامه‌های راهبردی و تدوین شده توسط کارشناسان و متخصصان صنعت چای کشور و با کمک صندوق حمایت از توسعه چای توانست گام‌های موثری در زمینه بهبود تولید و ایجاد شور و نشاط بین چایکاران و صاحبان صنایع ایجاد کند.

وی ادامه داد: بازگشت دوباره چایکاران به باغات چای رها شده و احیای دوباره باغات مخروبه، بازگشت ۷ واحد تولیدی چای پس از ۲۰ سال به چرخه تولید از دستاوردهای سازمان چای کشور در سال گذشته بوده است.

جهانساز با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۱۷۰۰ هکتار از باغات چای استان‌های گیلان و مازندران اصلاح، احیا و بهزراعی شد، یادآور شد: احیای باغات در سه سال اخیر سبب افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه در سال‌های آینده خواهد شد و همچنین از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: این مهم باعث افزایش درآمد صاحبان صنعت چای و چایکاران می‌شود که امیدواریم با اجرا و ادامه این روند و احیای ۶ هزار هکتار از باغات رها شده گام‌های موثری در شکوفایی بیشتر این محصول برداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها