آخرین اخبار

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گندم به لبنان

درحالی که لبنان بخش عمده‌ای از گندم مورد نیاز خود را از اوکراین تامین می‌کرد و اکنون در معرض کمبود این ماده غذایی قرار گرفته است، تهران به بیروت اطمینان داده است تا گندم این کشور را تامین کند.

عکس
 

ه گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدارشان در بیروت به وی اطمینان داده است که ایران آماده است در همه زمینه‌ها به ویژه در تامین گندم از لبنان حمایت کند.

لبنان بخش عمده‌ای از گندم خود را تا زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از این کشور تامین می‌کرد؛ بانک جهانی هشدار داده است لبنان یکی از کشورهایی است که در کوتاه مدت با کمبود تامین گندم مواجه خواهد شد.

وزیر اقتصاد لبنان هفته پیش به رویترز گفت، این کشور در جستجو برای متنوع‌سازی تامین‌کنندگان خود است و بیروت در نظر دارد تا 50 هزار تن گندم از هند وارد کند اما زمان‌بندی آن به این بستگی دارد که بانک مرکزی این کشور خط اعتباری لازم را باز کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، صبح روز گذشته در نشست مشترکی با جمعی از فرهیختگان، علما، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره‌های علمی، روسای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس و نویسندگان و فعالان برجسته رسانه‌ای لبنان حضور یافت.

بانک جهانی تقریبا دو هفته پیش هشدار داد، تعدادی از کشورهای در حال توسعه به علت وابستگی به واردات گندم از اوکراین که به علت درگیری با روسیه متوقف شده است، در کوتاه مدت با کمبود تامین این غله مواجه خواهند شد.

این هشدار به دنبال ممنوعیت صادرات گندم روسیه اعلام شد.

روسیه به عنوان بزرگ ترین صادرکننده گندم جهان، صادرات شکر را تا 31 آگوست و گندم، گیاه چاودار (نوعی غله)، جو و ذرت را تا 30 ژوئن به کشورهای شوروی سابق ممنوع کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها