آخرین اخبار

۲۵۰ فروشگاه متخلف فروش سم شناسایی و پلمپ شد

مدیرکل دفتر آفتکش‌ها سازمان حفظ نباتات کشور از دومین مانور کنترل کیفیت آفتکش ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت حدود ۶ هزار اکیپ مشترک فنی و بازدید از ۳۰ هزار مورد فروشگاه‌ سم فروشی، نزدیک‌به ۲۵۰ مورد متخلف شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد نوروزیان» با بیان اینکه اکیپ‌های مشترک فنی بررسی و نظارت بر کیفیت سموم فروشگاه‌ها در کل کشور را انجام می‌دهند، افزود: این فروشگاه ها در فضای مجازی نیز رصد خواهند شد.

مدیرکل دفتر آفتکش ها سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: در صورت دریافت گزارش از استان‌ها یا افراد حقیقی و حقوقی در مورد عرضه سموم کشاورزی در فضای مجازی، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نوروزیان هدف از اجرای مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی را نا امن کردن فضا برای فروش سموم غیرمجاز در کشور دانست و گفت: این نظارت‌ها بر فرایند فعالیت سم فروشی‌ها مستمر خواهد بود.

کشف ۴ هزار کیلوگرم آفتکش تقلبی

مدیرکل دفتر آفتکش ها سازمان حفظ نباتات کشور ادامه‌داد: در نخستین مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی که در آبان امسال برگزار شد، چهار هزار کیلوگرم آفتکش تقلبی و قاچاق از فروشگاه‌های سموم کشف و ۳۰۰ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شد.

نوروزیان اظهار داشت: در مانور آبان ماه ۶۰۰ اکیپ مشترک فنی- نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت صمت، سازمان تعزیرات، کارشناسان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و حراست سازمان‌های جهاد کشاورزی شرکت داشتند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این سازمان تلاش می‌کند وظیفه نظارتی‌اش را گسترش دهد.

وی افزود: اکیپ‌های فنی و نظارتی به صورت هفتگی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی سراسر کشور بازدید و گزارش اقدامات خود را به این سازمان ارسال می‌کنند و اگر تخلفی در محدوده جغرافیایی استان دیده شود با آن برخورد می‌شود.

نوروزیان بیان‌داشت: در سال ۹۹ بیش از هفت هزار اکیپ مشترک بازرسی تشکیل و بیش از ۳۱ هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های آفتکش انجام شد.

مدیرکل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات اضافه‌کرد: ضروری است برای سلامت جامعه در خرید و فروش سموم کشاورزی، ضوابط و مقررات به‌طور دقیق رعایت شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها