آخرین اخبار

گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی موجود است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تامین نیاز کشور به گوشت قرمز هیچ مشکلی وجود ندارد و با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد.

4056748

به نقل از خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی پس از مراسم رونمایی از واکسن نوترکیب فوق حاد پرندگان گفت: ذخایر گوشت قرمز برای عرضه به بازار بسیار مناسب است و با تزریق این ذخایر به بازار و همکاری تشکل‌های بازار گوشت قرمز از نوسانات قیمتی در بازار گوشت قرمز جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: سوداگری‌ها و شایع پراکنی‌ها یکی از علل افزایش قیمت گوشت قرمز و برنج است که قطعاً با این موارد و هر گونه احتکار برخورد می‌شود و از ایجاد اخلال در عرضه گوشت قرمز و برنج جلوگیری می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه عرضه دام در تهران را از هزار به دو هزار رأس افزایش خواهیم داد، افزود: همچنین ۹۰۰ هزار نهاده‌های دام سبک و سنگین را در سامانه بارگزاری کردیم. همچنین گوشت منجمد را به منظور تنظیم بازار در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دادیم. امشب هم جلسه تنظیم بازار برای عرضه گوشت منجمد دام سبک و سنگین داریم که ترکیب آن را تا پایان شب اعمال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع بازار گوشت قرمز و مرغ کافی است، گفت: از مردم می‌خواهیم گرانفروشی‌ها را به سامانه‌های مربوطه اعلام کنند و در به ثبات رساندن بازار یاری‌رسان مسئولان باشند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برخی قیمت‌های اعلام شده در خصوص گوشت قرمز مربوط به یک محصول خاص و در منطقه خاصی از تهران است که با هدف افزایش قیمت و به هم ریختن بازار در فضای مجازی منتشر می‌شود که قابل قبول نیست.

وی در خصوص تعیین قیمت جدید برای مرغ قطعه‌بندی شده نیز افزود: با توجه به اینکه حوزه طیور به طور کامل از نهاده‌های دامی با قیمت دولتی استفاده می‌کند مشمول قیمت‌گذاری است و قیمت مرغ قطعه بندی شده نیز می‌بایست متناسب با نرخ مصوب مرغ باشد و قیمت‌های جدید در این مورد ظرف همین هفته تعیین می‌شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به موضوع حمایت از تولید واکسن دام و طیور در کشور افزود: سیاست بر این است که در این حوزه، دولت رقیب بخش خصوصی نباشد و تنها وظیفه حمایتی را به انجام برساند تا شرکت‌های دانش بنیان با خیال راحت بتوانند به حوزه تولید واکسن‌های دام و طیور ورود کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها