آخرین اخبار

توزیع ۵۰ درصد میوه شب عید در سامانه‌های هوشمند/ اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای واردات روغن

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از ۵۰ درصد میوه شب عید از طریق سامانه‌های هوشمند توزیع می‌شود و این اقدام بر تنظیم بازار تاثیر خواهد داشت.

عکس


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست مطبوعاتی که امروز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، گفت: از اواخر آبان ماه امسال برنامه‌ریزی‌های مربوط به تامین محصولات و نیازهای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شده و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی افزود: توزیع هوشمند محصولات هر چند گستردگی زیادی ندارد، اما تجربه جهانی نشان داده است که در تنظیم بازار محصولات تاثیرگذار است.

این مقام مسئول از توزیع برنج ایرانی با قیمت مناسب در سامانه‌های هوشمند خبر داد و اظهار داشت: از دیروز توزیع برنج ایرانی در سامانه‌های هوشمند آغاز شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان این که به دلیل خشکسالی امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید برنج ارقام داخلی کاهش داشته است، تصریح کرد: این میزان کاهش می‌تواند در بازار تاثیر بگذارد، اما در مورد برنج خارجی، کسری که داشتیم تامین و برنج پاکستانی، هندی و تایلندی به منظور تنظیم بازار این محصول تزریق شده و محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی، قیمت مرغ و گوشت قطعه‌بندی شده را از مسایل پیش رو در بازار حوزه کشاورزی برشمرد و اذعان داشت: هر چند قیمت مرغ در بازار مشخص است، اما قیمت‌های مختلفی که در بازار دیده می‌شود مربوط به قطعه‌بندی‌ها است، از این رو این هفته قیمت مناسب و منطقی برای گوشت‌های قطعه‌بندی شده با مشارکت تشکل‌های این صنف تعیین و اعلام می‌‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد تامین روغن نیز گفت: در ابتدای این هفته ۳۰۰ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص داده شد و از نظر ذخایر راهبردی روغن در شرایط خوبی هستیم.

وی درباره تامین محصول سیب زمینی در بازار اظهار داشت: نزدیک به ۶۰۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها داریم ضمن آن که به زودی سیب زمینی جنوب وارد بازار می‌شود و در فروردین نیز سیب زمینی خوزستان به بازار می‌رسد.

ساداتی‌نژاد با بیان این که ۵۰ تا ۶۰ هزار تن سیب‌زمینی در سیلاب اخیر از دست رفته است، تصریح کرد: عده‌ای در این شرایط با سوداگری در بازار هیجان ایجاد کردند، اما ما از ابزارهای خود از جمله واردات استفاده می‌کنیم تا بازار را کنترل کنیم و در عین حال اجازه نمی‌دهیم برای کشاورزان اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: کشاورزی یک فعالیت اقتصادی است و صادرات و واردات در این حوزه ایرادی ندارد و مهم تنظیم بازار داخلی است.

وزیر جهاد کشاورزی در همین حال گفت: ما درصدد هستیم با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی بازار را ساماندهی کنیم و در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی، بخش خصوصی و دولتی نیاز به هماهنگی دارند تا در کنار هم و با اعتماد پیش بروند.

مقام عالی وزارت در مورد تشکیل کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز اعلام کرد: این کارگروه ذیل ستاد تنظیم بازار تشکیل و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و تصمیمات لازم در مورد محصولات مختلف در این کارگروه اخذ و در صورت نیاز در ستاد تنظیم بازار تصویب می‌شود.

ساداتی‌نژاد در ادامه با اشاره به انتقال ۶۲۸ بازرس از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی پس از اجرای قانون انتزاع اظهار داشت: برای مدیریت بازار محصولات کشاورزی علاوه بر بازرسان از ناظران مردمی و ناظران بسیجی استفاده می‌کنیم و مانورهایی در کل کشور برای بازرسی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: در ایام نوروز با استاندارهای سراسر کشور مذاکره کرده‌ایم تا از نیروها و تجهیزات آنها برای نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استفاده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها