آخرین اخبار

تصویب 3500 میلیارد تومان اعتبار آب و خاک در 12 سفر استانی رئیس جمهور

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ۱۲ سفر استانی رئیس جمهور ۳۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آب و خاک کشور مصوب شده که نخستین اعتبار آن به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان دو هفته پیش اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اعلام کرد: برای مقابله با خشکسالی در حوزه آب و خاک هزار میلیارد تومان توسط هیات وزیران مصوب شد که 400 میلیارد تومان آن دریافت و به استان‌ها ابلاغ شده است. توزیع بین استان‌ها هم بر اساس شاخص استاندارد بین‌الملل SPER صورت گرفته است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از اجرای دو پروژه بزرگ در دولت سیزدهم در حوزه آب و خاک خبر داد و گفت: نخستین پروژه در سه استان شمالی، مازندران، گیلان و گلستان در مساحت 1.6 میلیون هکتار، تجهیز و نوسازی شالیزارها، زهکشی اراضی و مرمت آب‌بندان‌ها و انجام زیرساخت‌های تولید برنج، کلزا و علوفه انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در مساحت 1.6 میلیون هکتار و با پیش‌بینی اعتبار 73 هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد که محل اعتبارات از فاینانس، تهاتر نفت و اعتبارات دولت است و احتمالا یکی از گزینه‌ها برای انجام فاینانس هم کشور چین است.

اکبری افزود: اجرای این پروژه می‌تواند طی 5 سال یک میلیون تن به تولید برنج کشور و 700 هزار تن به تولید کلزای کشور اضافه کند.

به گفته این مسئول در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان 700 میلیارد تومان به اجرای این پروژه اختصاص یافت.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اجرای پروژه 255 هزار هکتاری خوزستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از اقدامات در دست اجرا مطرح کرد و گفت: این طرح با منابع اعتباری که در اختیار قرار می‌گیرد، اجرایی خواهد شد.

* اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبارات آب و خاک در 12 سفر استانی رئیس جمهور

اکبری از پیش‌بینی 3500 میلیارد اعتبار برای پروژه‌های آب و خاک در 12 سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: نخستین اعتبار دو هفته پیش به مبلغ 190 میلیارد تومان اختصاص یافت و پروژه‌ها وارد عملیات اجرایی شد.

* اهم برنامه‌های دهه فجر در پروژه آب و خاک

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح 1969 پروژه آب و خاک در دهه فجر خبر داد. این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 1256 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است و 13 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گفته این مسئول این پروژه‌ها 21 هزار هکتار مربوط به اجرای آبیاری نوین، 2200 هکتار اجرای شبکه‌های آبیاری، 180 کیلومتر لایروبی و مرمت قنوات، 2000 هزار تجهیز و نوسازی شالیزار و خشکه‌زار که همه اینها تقریبا عملکرد صد روزه دولت سیزدهم است و 160 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها