آخرین اخبار

تلاش‌ دانشمندان هسته‌ای به ترویج کشاورزی مدرن معطوف می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش‌ دانشمندان حوزه کشاورزی هسته‌ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد اسلامی در پیامی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد،  نوشت: همواره در موضوع تأثیر فناوری هسته‌ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته‌ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته‌ای را در دستور کار قرار دهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته‌ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای البرز است که ان‌شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمت‌کش کشاورز در کشور بشتابیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در این مسیر خوشبختانه پژوهش‌ها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هسته‌ای انجام شده است؛ از این پس نیز تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته‌ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.

اسلامی افزود: کنترل آفات و بیماری‌های برخی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته‌ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق کاربرد پرتوها، اصلاح و تولید ارقام مهم گیاهان زراعی  از برنامه‌های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: امیدوارم با بهره‌گیری حداکثری از فناوری هسته‌ای در کشاورزی، برتری رقابتی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات کشاورزی منطقه‌ای را شاهد باشیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل شویم.

 
 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها