آخرین اخبار

همکاری نیروهای مسلح و سازمان اوقاف برای اجرای طرح زراعت چوب در کشور

رییس مرکز حنگل‌های خارج از شمال و مدیر طرح زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از همراهی «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» و «سازمان اوقاف و امور خیریه» برای زراعت چوب در کشور خبر داد.

کامران پورمقدم رییس مرکز حنگل های خارج از شمال و مدیر طرح زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا  با اشاره به همراهی «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» و «سازمان اوقاف و امور خیریه» برای زراعت چوب در کشور، گفت: نیروهای مسلح و سازمان اوقاف و امور خیریه از عرصه ها و امکانات خوبی برای اجرای طرح زراعت چوب در کشور برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بر اساس هدفگذاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  برای سال جاری، اجرای طرح زراعت چوب در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشور برنامه ریزی شده است.

مدیر طرح توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه تنها نیروهای مسلح برای 30 تا 40 هزار هکتار از عرصه های موجود در این حوزه برای زراعت چوب اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: پتانسیل‌سنجی اولیه برای این بخش انجام شده و پیش بینی می شود امسال زراعت چوب در این بخش عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز از قنات، چشمه، حقآبه و عرصه های وقفی برخوردار است، گفت: این سازمان علاوه بر زراعت چوب در عرصه های وقفی خود، به دلیل وجود حقآبه وقفی، زراعت چوب را در عرصه های ملی نیز انجام خواهد داد.

پورمقدم از جمله گونه‌های درختی و جنگلی شاخص برای زراعت چوب را «صنوبر» و «اوکالیپتوس» عنوان کرد و گفت:  درختان سریع الرشد  توسط موسسه تحقیقات جنگل ها و مرتع کشور شناسایی شده و  برای این منظور  گونه های «بید»، «گز»، «تاک» و انواع «اکاسیا» متناسب با هر اقلیم اعلام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها