آخرین اخبار

تولید رب گوجه ۲.۵ برابر نیاز کشور است

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در تولید رب گوجه نداریم، گفت‌: بخش عمده‌ای از رب تولیدی، به روسیه و سایر کشورهای متقاضی صادر می‌شود.

2970817

به نقل از صدا و سیما، قاسمعلی حسنی علت افزایش قیمت رب گوجه فرنگی را صادرات عنوان کرد و افزود: هر قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی، فروردین امسال، ۲۲ هزار تومان، ۱۵ تیرماه ۲۵ هزار تومان، ۲۰ شهریور, ۳۰ هزار تومان و اول آبان ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شد.

وی گفت: صیفی کاران افزایش قیمت کود، بذر، حقوق کارگر و حتی هزینه‌های حمل و نقل را علت افزایش ۵۹ درصدی عنوان کردند ضمن اینکه صنایع بسته بندی، مثل قیمت قوطی، پلاستیک، کارتن و کرایه حمل و نقل نیز با افزایش قیمت مواجه بود.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با بیان اینکه در کشور هیچ کمبودی در تولید رب گوجه فرنگی نداریم افزود: افزایش قیمت ناشی از کمبود نیست بلکه تولید ما در زمینه رب گوجه فرنگی دو و نیم برابر مصرف است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رب تولیدی به دلیل ارزآوری به روسیه و دیگر کشورهای متقاضی صادر می‌شود، گفت: رب‌های صادراتی از غلظت بالایی برخوردارند که بصورت بشکه‌های ۲۲۰ کیلویی است و در کشورهای مقصد، به رب‌های مدنظر تبدیل می‌شود.

حسنی، ظرفیت تولید بخش کشاورزی را برای جمعیتی معادل ۵۰۰ میلیون نفر دانست و افزود: اگر مسئولان توجه بیشتری به بخش کشاورزی کنند می‌توانیم در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در خاور میانه تبدیل شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها