آخرین اخبار

تامین تمام گندم مورد نیاز کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام گندم مورد نیاز کشور تامین شده است، گفت: ۱۰ فروند کشتی گندم در حال تخلیه و ۳۰ فروند کشتی هم در انتظار تخلیه است

14000802000348_Test_PhotoN

به نقل از خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه‌ برگزار شد، افزود: تمام گندم موردنیاز کشور تامین شده، 10 فروند کشتی گندم در حال تخلیه و 30 فروند نیز در انتظار تخلیه در بنادر کشور هستند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه هیچ گونه کمبود و کاستی در گندم موردنیاز کشور وجود ندارد، گفت: بخشی از گندم وارد کشور شده و بخشی هم منتظر تخلیه در لنگرگاه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: گندمی که به سیلوهای دولتی امسال تحویل داده شد به دلیل خشکسالی بی سابقه سال گذشته کاهش یافته و اندکی بیش از 4 میلیون تن بوده است و در مجموع تولید گندم کشور 50 درصد کاهش داشت.

سیف خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها متأسفانه در پی ایجاد نگرانی در بین مردم هستند ولی با توجه به تاکیدات مقامات عالی کشور هیچ مشکلی در تامین گندم، آرد و نان نداریم.

* تولید یک میلیون و 650 هزار تن شکر

به گفته این مسئول یک میلیون و 650 هزار تن شکر از محصولات چغندر قند و نیشکر کشور تولید شده که بخشی از آن به دلیل سیاست کشت پاییزه بود و باعث شد 52 درصد تحویل این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تحویل چغندر قند کشت بهاره هم 11 درصد و در مجموع 22 درصد تحویل چغندر امسال بیشتر شده است.

سیف تصریح کرد: کشت پاییزه به دلیل کاهش مصرف آب و تأثیر مهمی در افزایش محصول دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها