آخرین اخبار

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران مشاهده نشد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است.

1773316 (1)

به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یه بیماری ویروسی واگیردار است که صرفا درنشخوارکنندگان کوچک یا دام سبک شامل گوسفند و بز رخ می دهد ضمن اینکه خوشبختانه این بیماری، بیماری مشترک یا قابل انتقال بین انسان و دام نبوده و ازاین بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست .

این مقام مسئول افزود: این بیماری های ویروسی واگیر که صرفا نشخوار کنندگان را درگیر می کند، درمان ندارد و بهترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است و در همین راستا بالغ بر ۷۳۰ هزار راس دام کوچک در تهران تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند و در نتیجه دام های کوچک استان از سطح ایمنی خوب و بالایی برخوردار هستند.

این مقام مسئول در خصوص دامهای عشایر در منطقه لار نیز گفت: در تابستان امسال با واکسیناسیون ۲۲۰ هزار راس دام کوچک، دامهای عشایر واکسینه شدند و خوشبختانه از سطح ایمنی مناسبی برخوردارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها