آخرین اخبار

بررسی گزارش وزرای دولت برای تمدید اختصاص ارز ۴۲۰۰ به نهاده‌های دامی

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش وزرای اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی برای تمدید اختصاص ارز ۴۲۰۰ به نهاده‌های دامی در این کمیسیون خبر داد.

169102147

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «پرویز اوسطی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز «احسان خاندوزی»‌ وزیر اقتصاد و دارایی و «سیدجوادساداتی نژاد» وزیر جهادکشاورزی، روسای گمرک و بانک مرکزی حضور داشتند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی افزود: در نشست امروز موضوع حمل و نقل و ترخیص نهاده‌های دامی بررسی و مشخص شد که در این بخش متمم ارزی نیاز است. البته در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیش بینی‌هایی لازم برای تامین ارز مورد نیاز در این حوزه تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک مناسب است.

اوسطی با اشاره به بررسی طرح تعیین تکلیف ناظران بخش کشاورزی در جلسه امروز کمیسیون نیز گفت: بررسی‌های لازم در این حوزه انجام شده و در صورتی که این طرح اجرایی شود، حدود پنج هزار ناظر بخش کشاورزی در حوزه‌هایی مانند زراعت، باغداری و ... می‌توانند وارد بدنه جهاد کشاورزی شوند.

وی درباره موضوع گرانی برنج نیز عنوان کرد: طبق قانون، واردات برنج در زمان کاشت و برداشت یعنی از مرداد تا آبان ماه ممنوع است و از آنجایی که امسال با خشکسالی نیز روبرو بودیم تولید داخل نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. بر همین اساس کاهش تولید و افزایش سرانه مصرف موجب افزایش قیمت برنج ایرانی شد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: با تزریق ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی، قیمت برنج تا حدودی متعادل شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها