آخرین اخبار

ورود ۵ میلیون تن گندم به بنادر کشور در نیمه نخست سال

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره واردات گندم در نیمه نخست سال گفت: تجهیزات مورد نیاز تخلیه گندم در بنادر تأمین شده و به صورت یکسره از کشتی به مقصد حمل می‌شود.

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به اینکه کشور سالانه به ۱۱ میلیون گندم نیازمند دارد، اظهار داشت: به رغم خودکفایی در تولید گندم طی سال‌های گذشته به عنوان مهمترین محصول استراتژیک، متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل بارش کم باران و خشکسالی‌های ایجاد شده، مجبور به واردات این کالا شده ایم.

تأمین عمده نیاز گندم وارداتی کشور از طریق حمل و نقل دریایی

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی به عمل آمده در سال جاری، حدود ۶ میلیون تن گندم در داخل کشور تولید می‌شود این بدان معنی است که در سال جاری نیازمند واردات ۵ میلیون تن گندم هستیم و این نیاز عمدتاً باید از طریق حمل و نقل دریایی تأمین شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تأکیدات هیأت دولت و ستاد تنظیم بازار، عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، تجهیزات لازم در تمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور برای تخلیه این کالا آماده و فرآیند خروج گندم بدون تخلیه در انبارهای بندری و به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف و بدون توقف انجام می‌شود.

هماهنگی در خصوص تأمین واگن و کامیون مورد نیاز

منتصر کوهساری افزود: در خصوص تأمین کامیون و واگن مورد نیاز، هماهنگی خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده و خوشبختانه از جنبه حمل و نقل کالا از بندر به مقاصد مصرف، با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری به میزان یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۱ تن گندم از طریق ۱۲۲ شناور در بنادر تخلیه شده است، بیان کرد: با توجه به خریدهای انجام شده، پیش بینی می‌شود در مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم دیگر، در بنادر کشور تخلیه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها