آخرین اخبار

هوشمندسازی و زنجیره‌های تامین کشاورزی اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دوره جدید هوشمندسازی کشاورزی و زنجیره‌های تامین کشاورزی نیز ماموریتی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته و حوزه برنامه‌ریزی امور اقتصادی، انشاالله متولی این امور خواهد بود.

عکس

 

به گزارش کشاورزپلاس به نقل از ایانا، علی اکبر متکان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی اگرچه فعالیت ریسک محسوب می‌شود اما به عنوان یک فعالیت اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی اقتصادی و سیاستگذاری قوی است.

وی افزود: هرگونه برنامه ریزی اقتصادی و سیاستگذاری جامع باید اثرات خود را در بخش کشاورزی نشان دهد؛ به بیان دیگر آثار آن بر جیب کشاورزان، سفره مصرف‌کنندگان و در یک کلام امنیت غذایی مصرف کنندگان و امنیت معیشتی کشاورزان ظهور و بروز پیدا کند، به همین دلیل جایگاه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی بسیار با اهمیت است.

متکان تصریح کرد: در دوره جدید هوشمندسازی کشاورزی و زنجیره‌های تامین کشاورزی نیز ماموریتی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته و حوزه برنامه‌ریزی امور اقتصادی، انشاالله متولی این امور خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که دایره کارکردی این معاونت بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلف اقتصادی، بازار، تجارت و سیاست های مرتبط با آن را در بر می گیرد، عنوان کرد: این معاونت نقشه راه اقتصاد کشاورزی ایران را ترسیم می‌کند بنابراین آثار تصمیمات و سیاست‌های اتخاذی آن، تمام سازمان‌ها و زیربخش‌های مختلف کشاورزی را تحت شعاع قرار می دهد و به همین دلیل حساسیت خروجی های آن بسیار بالا است.

وی ابراز  امیدواری کرد: در دوره جدید همچون گذشته شاهد خروجی های خوبی از این معاونت باشیم و هماهنگی خوبی بین این مجموعه و کل سازمان ها و زیربخش‌های کشاورزی برقرار شود.

استفاده از کارشناسان و نخبگان در سیاست گذاری بخش کشاورزی

در ادامه این مراسم، محمد قربانی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر وزارت جهاد کشاورزی نیازمند نقشه راه تحولی است که در برنامه وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد میدانی و روح اقتصاد کشاورزی تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: دیدگاه وزیر جهاد کشاورزی نشان می دهد که ایشان به اقتصاد کشاورزی به عنوان نسخه نجات دهنده بخش کشاورزی باور عمیق و جدی دارند که این باور سرمایه گران‌بهایی برای جامعه اقتصاددانان کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی است.

قربانی تصریح کرد: در این دوره تلاش خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت بالای کارشناسان موجود در بدنه وزارت جهاد کشاورزی و نیز جمع نخبگان اقتصاددان کشاورزی، برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب بخش کشاورزی استفاده شود تا اثرات این سیاست گذاری با حداقل خطا در معیشت کشاورزان و امنیت غذایی مردم ظهور پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این معاونت در چارچوب برنامه وزیر جهاد کشاورزی بتواند نسخه درمان بسیاری از چالش‌های بخش کشاورزی را ارائه دهد و فصل نوینی از پویایی و تولید منافع به نفع مردم رقم بخورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها