آخرین اخبار

قیمت هر کیلو سبوس تا پایان سال ۱۴۰۰ تومان تثبیت شد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار برای قیمت سبوس، گفت: قیمت هر کیلوگرم سبوس طبق مصوبه تنظیم بازار تا پایان امسال همان یک هزار و ۴۰۰ تومان باقی می‌ماند.

169053390

به گزارش روز چهارشنبه کشاورزپلاس، «سیدجواد ساداتی نژاد» در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، درباره کاهش تولید گندم در کشور در جمع خبرنگاران افزود: امسال به دلیل خشکسالی، تولید گندم طبق پیش‌بینی نبوده به طوری که اکنون بیش از ۴.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است و نیاز مازاد بر این میزان، وارد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تولید برنج در کشور هم اظهار داشت: امسال خشکسالی بی‌سابقه‌ای داشتیم در برخی محصولات مانند گندم و برنج موثر بود و در برنج ۱۸ درصد کاهش تولید داشتیم.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: این میزان کاهش بر بازار عرضه و تقاضا و قیمت اثرگذار است.

وی افزود: مشکل و کمبودی در تامین و تدارک برنج خارجی نداریم و شرکت بازرگانی دولتی هم از هفته گذشته که بازار دچار نوسان شد، عرضه خود را شروع کرده و این عرضه ادامه خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: طبق قانون از ابتدای مرداد تا آخر آبان ماه که فصل برداشت برنج است، برای حمایت از کشاورزان ممنوعیت واردات داریم و واردات در قبل از ممنوعیت و بعد از پایان ممنوعیت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در حوزه کالاهای اساسی، بازار به آرامش برسد و از همراهی خوب اتحادیه‌های صنعت طیور با وزارت جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از رویدادهایی که در تمام دنیا، در حوزه های کشاورزی برای معرفی دستاوردهای جدید در این حوزه انجام می‌شود، برپایی نمایشگاه است که در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها، متقاضیان و بازدیدکنندگان با صنایع و تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند و قدرت انتخاب خواهند داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه‌ها، نخبگان بخش با هم تبادل اطلاعات می کنند و می‌تواند در رونق صنایع غذایی موثر باشد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان به طور همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی «صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته - ایران آگروفود ۲۰۲۱»، بیستمین نمایشگاه شیرینی و شکلات با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان این وزارتخانه افتتاح شد.

این نمایشگاه ها از امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور تا ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها