آخرین اخبار

پیش‌بینی دولت قبل غلط از آب درآمد

سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پایان زمان خرید تضمینی گندم هستیم و تنها ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که این میزان نصف پیش بینی انجام شده است.

1400041210101677623139014

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بر اساسی برآوردی که سال قبل وزارت جهاد کشاورزی وقت داشت برنامه ریزی کرده بود، حدود 9 میلیون تن گندم خرید تضمینی داشته باشیم اما این امر در سال جاری عملی نشد.

وی افزود: اکنون در پایان زمان خرید تضمینی گندم هستیم اما تنها 4 میلیون و 600 هزار تن گندم خریداری شده است و میزان خرید تضمین گندم نصف پیش بینی انجام شده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: دولت قبل قصد آن را داشت که  گندم از خارج کشور وارد نکند و در تولید این محصول خودکفا شویم اما شرایط شکل دیگری رقم خود و  اکنون دولت جدید در ابتدای کار خود باید 6 میلیون تن گندم برای کسری تولید وارد کند.

وی تصریح کرد: سال قبل حتی پیش بینی کسری 2 میلیون تنی شده بود که این رقم نیز محقق نشد و برای تامین نیاز مردم باید 6 میلیون تن گندم وارد کنیم.

عباسی معروفان گفت: دولت جدید در این شرایط باید برای افزایش نیاز ارزی واردات این محصولات، تدارکات لازم را ببیند.

بیشتر بخوانید

*دولت قبل به اندازه نیاز 6 ماه کالای اساسی برنامه ریزی کرد

وی اظهار داشت: دولت قبل برای تامین نیاز شش ماه برنامه ریزی کرده بود و اکنون دولت جدید باید برای تامین این نیاز تلاش کند و ارز مورد نیاز را اختصاص دهد.

وی وضعیت تامین ذخایر استراتژیک را مطلوب دانست و گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک مناسب است اما به صورت 100 درصدی که در قانون اشاره دارد، تامین نشده زیرا 30 درصد از این ذخایر در چرخش است و باید محصولات جدید جایگزین است.

وی تاکید کرد: در مجموع می توان گفت که مشکلی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و در حال تکمیل 100 درصدی ذخایر کالاهای اساسی هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها