آخرین اخبار

ثبت ۴۰ کشتارگاه با کد حلال توسط مرکز حلال جهانی در ۹ ماه گذشته

ثبت ۴۰ کشتارگاه با کد حلال توسط مرکز حلال جهانی در ۹ ماه گذشته

156876166

به گزارش روز شنبه ایرنا از دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، «پیمان فلسفی» در نشست مجازی با حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس دهقانی» سرپرست ناظرین شرعی مرکز حلال جهانی و ۲۱  نفر از نمایندگان شرکت‌های برزیلی تولیدکننده و صادرکننده گوشت قرمز و سفید، افزود: هدف از برگزاری این جلسه مروری بر دستاوردهای مرکز حلال جهانی در ۹ ماهه اخیر و بررسی چالش‌ها و مسائل و مشکلات احتمالی و گرفتن نظرات و پیشنهادات دست اندرکاران امر تولید گوشت برای رفع مسائل و مشکلات بوده است.

مدیرعامل مرکزجهانی حلال جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش و جایگاه ناظران شرعی و روحانیونی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند تاکید کرد و اظهار داشت: روحانیون و ناظران شرعی مهمترین رکن در نظارت شرعی هستند، به همین دلیل همه کشتارگاه‌ها موظفند تحت نظارت ناظران شرعی و براساس استاندارد حلال ایران کار کنند و هیچگونه تخطی از رعایت این استانداردها پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته اقدام‌های مثبتی همچون نظم بخشیدن به فعالیت‌ها و شفافیت و پاسخ‌گویی در مقابل متقاضیان دریافت خدمات و در عین حال کاهش هزینه‌های تولید با کاهش بوروکراسی و افزایش توان اتوماسیون در این زمینه و گسترده کردن چتر نظارت شرعی در کشورهای برزیل، ترکیه، هندوستان، پاکستان، مغولستان، ارمنستان، روسیه و هلند انجام شده است.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین اقدامات به عمل آمده در ۹ ماه قبل بازرسی و رجیستر بیش از ۴۰ کشتارگاه گوشت و مرغ در برزیل و سایر کشورها بوده است که مورد بازرسی‌های دقیق میدانی قرار گرفتند و با دریافت کد حلال، ثبت شده اند.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حلال برزیل در سال ۲۰۲۲

در این جلسه، «سرجیو لارا موزل» یکی از مسوولان کشتارگاه‌های برزیل با مروری بر اهمیت تجارت جهانی حلال، به رویداد برگزاری نمایشگاه بین المللی حلال برزیل ۲۰۲۲ پرداخت که مقرر است توسط مرکز حلال جهانی و با مشارکت دست اندرکاران امر حلال در عرصه جهانی در این کشور برگزار شود.

حجت الاسلام عباس دهقان سرپرست ناظرین شرعی مرکز حلال جهانی نیز در ادامه به طرح برخی مشکلات کشتارگاه‌ها در رابطه با ناظران شرعی پرداخت و  انتظاراتی که در این زمینه از سوی ناظران وجود دارد را مطرح کرد.

بازدید برخط و میدانی از بزرگترین کشتارگاه مرغ آمریکای لاتین 

برپایه این گزارش، برای نخستین بار کشتارگاه «دویز ویزینیوس» یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های مرغ آمریکای لاتین توسط تیم بازرسی مرکز حلال جمهوری اسلامی ایران مورد بازدید دقیق میدانی قرار گرفت. 

در این بازدید هفت ساعته که باحضور ناظر شرعی مستقر در کشتارگاه و  فلسفی مدیرعامل مرکز حلال جهانی برگزار شد، همه بخش‌های کشتارگاه برای دریافت کد حلال و رجیستری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات مورد نظر بر اساس استانداردهای حلال اعلامی توسط ناظر شرعی و مدیرعامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

کشتارگاه دویز ویزینیوس ظرفیت کشتار ۱۷ میلیون قطعه مرغ را در ماه دارد و دارای سه خط تولید هم‌زمان با سرعت ذبح ۱۲‌هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در ساعت است و قرار است به‌زودی به چرخه تولید مرغ برای جمهوری اسلامی ایران بپیوندد.

به گزارش ایرنا، به تازگی «غلامرضا شریعتی» رییس سازمان ملی استاندارد ایران از صدور بیش از ۱۰۰ تاییدیه حلال برای محصولات و کالاهای ایرانی خبرداد و گفت: گردش مالی تجارت محصولات حلال در سطح جهان سالیانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است و این سازمان در تلاش است تا با سرعت‌بخشی به صدور تاییدیه‌های حلال، به توسعه صادرات غیرنفتی کشور سرعت ببخشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها