آخرین اخبار

استانداری مازندران برداشت زودهنگام و رنگ‌آوری مرکبات را ممنوع کرد

رئیس اتحادیه بارفروشان از ممنوعیت رنگ آوری و برداشت زودتر از موعد مرکبات از جمله نارنگی، پرتقال و لیمو خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی دارایی نژاد با اشاره به اینکه رنگ‌آوری میوه سبب سمی شدن آن و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود افزود: طبق تصمیم گرفته شده و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ذی‌ربط، استانداری مازندران ممنوعیت برداشت زودتر از موعد مرکبات و رنگ‌آوری آن‌ها را به کشاورزان و باغداران استان مازندران اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سودجویان با برداشت بی‌موقع و رنگ‌آوری مرکبات از جمله نارنگی این میوه را تا ۵۰ درصد گران‌تر از قیمت واقعی آن عرضه می‌کردند گفت: بر اساس این تصمیم باغداران از ابتدای مهرماه اجازه برداشت نارنگی و از ۱۵ آبان ماه اجازه برداشت پرتقال را خواهند داشت، زیرا در این زمان قند میوه رسیده و رنگ آن نیز بصورت طبیعی تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه در سال‌های گذشته رنگ‌آوری میوه انجام می‌شد ادامه داد: برخی باغداران برای سود بیشتر از یک ماه تا ۴۰ روز زودتر میوه را برداشت می‌کردند که این رویه ممنوع شد.

دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه قیمت هویج هم اکنون در بازار عمده فروشی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان است گفت: درحال حاضر همچنان صادرات این محصول ادامه دارد و مصرف آن نیز به دلیل کرونا دو تا سه برابر شده است که پیش بینی می‌شود با ورود این محصول از شهرهای مختلف، قیمت آن کاهش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: تولید سیب در شرایط مناسبی است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴.۵ تا ۵ تن سیب تولید شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان هفته قبل در گفتگو با خبرنگار مهر خبر داده بود: فصل برداشت نارنگی اول مهرماه است اما عده‌ای اقدام به برداشت زودهنگام این محصول و رنگ‌آوری آن کرده‌اند که برای سلامت جامعه مضر است. وی خواستار ورود وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت به این ماجرا و ممنوعیت برداشت زود هنگام و رنگ آوری مرکبات شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها