آخرین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: موسسه رازی در دولت سیزدهم حمایت ویژه می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان یک ظرفیت علمی بی نظیر در حوزه اقتدار غذایی و کشاورزی کشور در دولت سیزدهم مورد حمایت ویژه و جدی قرار می گیرد.

169043241

سیدجواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس که در موسسه تحقیقاتی واکسن وسرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که آوازه جهانی موسسه رازی را در طول دولت سیزدهم بشنویم که در حقیقت ظرفیت های علمی و تجهیزاتی آن نیز در همین حد است.

وی خاطرنشان کرد که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت ویژه از موسسه رازی کمک می کند تا این مجموعه با سرعت بیشتری مسیر خود را ادامه دهد.

وی در ادامه به روند تحقیق و تولید واکسن رازی کووپارس اشاره کرد و گفت: محققان و اساتید رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار خود را با تمام توان و با دقت و با رعایت تمام استانداردها شروع کردند که امروز موفق شده اند فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن را شروع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر وزارت بهداشت و درمان مجوز واکسیناسیون اضطراری را برای این واکسن صادر کند، این موسسه آمادگی دارد با موجودی یک و چهار دهم میلیون دز کار خود را در خدمت به مردم آغاز کند.

وی با بیان اینکه تا اوایل پاییز پنج میلیون دز و تا اوایل زمستان این عدد به ۲۰ میلیون دز ارتقا پیدا خواهد کرد، این اتفاق مبارک را به تمام محققان و دانشمندان این موسسه تبریک گفت و تصریح کرد: به دلیل تلاش و همتی که در حوزه سلامت این موسسه از گذشته تاکنون داشته، هر فرزندی در کشور ما با نام رازی آشنا هست.

ساداتی نژاد اظهار امیدواری کرد که در حوزه عمومی در سطح کشور و در آینده هم در حوزه صادرات و ارزآوری به خصوص در منطقه اتفاق بزرگی خواهد افتاد.

دانش فنی رازی کووپارس به طول کامل بومی است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دانش فنی تولید واکسن رازی کووپارس کاملا ایرانی و بومی است و متعلق به این موسسه می باشد و این یک افتخار است که این موسسه با تراز جهانی کار می کند.

وی اضافه کرد: این واکسن به شیوه پروتئین نوترکیب تولید شده و امیدواریم این خدمت با مجوز رسمی و اضطراری وزارت بهداشت کار خود را شروع کند و کمکی برای ریشه کنی کووید ۱۹ در کشور باشد.

ساداتی نژاد گفت: یکی از اولویت های دولت سیزدهم و اولویت اول رییس جمهور در دولت سیزدهم تاکید بر موضوع واکسیناسیون عمومی است لذا حداکثر حمایت از موسسه برای تولید واکسن صورت گرفته و خواهد گرفت.

وی یادآور شد: کار فنی به خصوص در مورد بیماری های جدید یک کار دفعی، با سرعت و کم دقت نیست و طبیعی است که این کار با دقت لازم که در حد استانداردهای جهانی است در این موسسه انجام شده است.

وی افزود: موسسه رازی به دلیل نگاه و جایگاهی که در حوزه واکسن در ایران و جهان داشته باید بر اساس پروتکل های جهانی حرکت می کرده که این کار را بدون عیب و نقص با نظارت وزارت بهداشت بدون ایراد انجام داده و هر ایرانی بدون دغدغه می تواند این واکسن را تزریق کند.

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس بر روی ۴۰ هزار نفر داوطلب در کرج و تهران انجام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها