آخرین اخبار

جهش ۲۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی روسیه

وزارت تجارت روسیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات محصولات کشاورزی این کشور در بازه ژانویه تا آگوست ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

به نقل از راشاتودی، وزارت تجارت روسیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات محصولات کشاورزی این کشور در بازه ژانویه تا آگوست ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است.

از نظر پولی، رشد صادرات روسیه به حدود ۲۰ میلیارد دلار رسید. صادرات غلات با ۱۵ درصد جهش به حدود ۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که فروش خارجی روغن و چربی‌ها با جهش فوق‌العاده ۴۴ درصدی به ۴.۵ میلیارد دلار رسید.

صادرات شیر و محصولات لبنی شاهد جهشی ۲۶ درصدی بود و به ۹۰۵ میلیون دلار رسید. فروش بین‌المللی ماهی و غذاهای دریایی ۸ درصد رشد کرد و به ۳.۴ میلیارد دلار رسید. در همین زمان صادرات مواد غذایی و مواد فرآوری شده با ۶ درصد افزایش به ۲.۶ میلیارد دلار رسید.

ترکیه و اتحادیه اروپا در این بازه بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی روسیه بوده‌اند و به ترتیب ۱۲.۵ درصد و ۱۱.۵ درصد از کل صادرات کشاورزی روسیه را به خود اختصاص داده‌اند. کره‌جنوبی با ۷.۵ درصد و قزاقستان با ۵.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مصر، بلاروس، اوکراین، ازبکستان و عربستان سعودی، سایر واردکنندگان مهم محصولات کشاورزی از روسیه هستند.

واردات محصولات کشاورزی روسیه به کره‌جنوبی در این بازه ۵۳ درصد جهش کرد و به ۱.۴۸۹ میلیارد دلار رسید، در حالی که میزان صادرات به اروپا ۳۱ درصد جهش کرد و به ۲.۳۵۶ میلیارد دلار رسید.

ترکیه خرید محصولات کشاورزی از روسیه را ۳۰ درصد افزایش داد و به ۲.۴۹۲ میلیارد دلار رساند، در حالی که قزاقستان ۱.۱۷۲ میلیارد دلار مواد غذایی از روسیه خرید.

صادرات این محصولات به چین در این بازه ۷ درصد سقوط کرد و به ۲.۳ میلیارد دلار رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها