آخرین اخبار

متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار ١٤٠٠

رکز آمار ایران اعلام کرد: در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١٤٠٠، دستمزد کارگر میوه چین مرد ١٤٦٧٨٩٥ریال بوده که نسبت به سال قبل ٤٢,٩ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ١٢١٦٨٧٧ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ١٠.٥ درصد افزایش داشته است.

به نقل از ایانا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، متوسط قیمت گندم ٥٠١٨٩ ریال و متوسط قیمت جو ٥٧٨٥٩ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠١,٥ درصد و ١٨٦.٩ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، متوسط قیمت نخود ١٢٢٢١٦ ریال و متوسط قیمت عدس ٢٣٨٧٢٢ ریال بوده که نخود نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٣,٣ درصد افزایش و عدس نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٧.٩ درصد افزایش داشته اند.

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٤٠٠، متوسط قیمت هندوانه ٢١٠٦٧ خربزه ٣٦٦٦١ و خیار ٣٩٦٥٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٦,٩، ٢٣.٩ و ٧٠.٦ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، متوسط قیمت سیب زمینی ٢٢٩٠٨ و گوجه فرنگی ٢٤٦٧٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦,٢ و ٧٦.٥ درصد افزایش داشته‌اند و همچنین متوسط قیمت پیاز ١٣٨٠٤ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٣ درصد کاهش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٤٠٠، متوسط قیمت یونجه ٤٢٥٧٨ و کاه ٢٠٨٢١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ١٠٣,٥ و ٤٠١.٥ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، متوسط قیمت زردآلو ٢٥٦٧٢٣ و متوسط قیمت آلبالو ١٥١٤٠٤ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ١٢٤,٥ و ٦٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد و متوسط قیمت هلو ١٢٢٦٩٩ بوده که ١٣٠.٣ درصد افزایش داشته است.

  در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٤٠٠، متوسط قیمت سیب درختی ١٢٨٩٥٣ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥٨,٨ درصد افزایش یافته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ٤٩٤٣٥٤ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ٤٤٠٨١٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٥,١ و ٤٨.٤ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ١٤٠٠، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ١٣٧٧٥٨ ریال بوده که  نسبت به بهار سال قبل ٥٦,٧ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ٤٧٤٢٨ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٩.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ١٤٠٠، هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ٤٨٩٤٨٥٧ ریال و هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ٣٧٢٠٠٩٧ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤١,٠ و ٥٨.٧ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ١٤٠٠، دستمزد کارگر میوه چین مرد ١٤٦٧٨٩٥ریال بوده که نسبت به سال قبل ٤٢,٩ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ١٢١٦٨٧٧ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ١٠.٥ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ١٥٤١٤٠٠ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ٢٢١٩٢٠٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٠.٤ و ٩١.٦ درصد افزایش داشته‌اند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها