آخرین اخبار

قیمت جوجه یک روزه گوشتی به ٩ هزار تومان رسید

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه گوشتی به ٩٠٠٠ تومان رسیده است ، گفت: حداکثر قیمت مرغ در بازار باید بین ٢۶ تا ٢٧ هزار تومان باشد.

3849163

به نقل از مهر /حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه آیا سیاست اصلاح قیمت ملک در دولت جدید پیگیری می‌شود گفت هنوز نمی‌دانیم سیاست دولت جدید چه خواهد بود آیا قرار است که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی ادامه پیدا کند یا خیر؟

وی اضافه کرد: باید وزیر جهاد کشاورزی تعیین شود و کار را شروع کند سپس ما پیشنهادات خود را در قالب یک بسته به دولت ارائه خواهیم کرد.

اسدالله نژاد تاکید کرد: با این حال در قالب یک راهکار کوتاه مدت و با توجه به افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید، اصلاح قیمت مصوب مرغ باید در دستور کار قرار بگیرد و انتظار ما این است که دولت نرخ مصوب مرغ را اصلاح کند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش شدید قیمت جوجه یک روزه گفت: قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی ۴٢٠٠ تومان و قیمت کنونی آن در بازار ٩٠٠٠ تومان است و با همین قیمت ٩٠٠٠ تومان نیز به راحتی نمی‌توان جوجه تأمین کرد.

اسدالله نژاد افزود: اگر قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۵٢٠٠ تومان که مدنظر تولیدکنندگان جوجه نیز است، برسد منطقی است و اثر افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید بر نرخ تمام شده تولید مرغ نیز زیاد نخواهد بود.

وی درباره اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر چقدر است؟، افزود: با جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۴٢٠٠ تومان قیمت تمام شده تولید مرغ زنده ١٩ هزار تومان و با قیمت کنونی جوجه یک روزه یعنی ٩٠٠٠ تومان، قیمت تمام شده تولید مرغ نیز بیش از ٢١ هزار تومان خواهد بود.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت مرغ در بازار تهران که کماکان بین ۴٠ تا ۴٣ هزار تومان است، گفت: عرضه مرغ به این قیمت‌ها، گرانفروشی و سودجویی است و دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند در حالی که به دست مصرف کننده ارزان نمی‌رسد و ما از سازمان حمایت می‌خواهیم که به این مسأله ورود و با متخلفان برخورد جدی کند.

اسدالله نژاد اضافه کرد: قیمت مرغ در بازار تهران نباید بیشتر از ٢۶ تا ٢٧ هزار تومان باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها