آخرین اخبار

سازمان راهداری: امسال ۸ میلیون تن کالای اساسی از بنادر حمل شده است

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از حمل ۸ میلیون تن کالای اساسی طی امسال از بنادر خبر داد.

1398022316315923917416274

به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین دغاغله اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا 18 مرداد ماه سال جاری ، بالغ بر 8 میلیون و 879 هزار تن کالاهای اساسی از مبدأ هشت بندر بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد.

وی افزود : براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور ، بندر امام خمینی (ره ) با صدور 231 هزار بارنامه و بارگیری 5 میلیون و 504 هزارتن و سهم62 درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد.

وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی با یک میلیون  و 185هزار تن ، امیرآباد با 791 هزار تن ، چابهار با 502 هزارتن ، بندر انزلی با 469 هزارتن ، نوشهر با 324 هزارتن ، فریدون کنار با 86 هزار تن و بوشهر با 18 هزارتن به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد:‌ در راستای تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) ، اقدامات تشویقی از جمله تخصیص یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به ازای 4 هزار کیلومتر پیمایش و 5 سفر از مبداء آن بندر برای کالاهای اساسی توزیع روغن موتور با نرخ کارخانه های تولیدی در محل پایانه بار این بندر در حال انجام است.

به گفته مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله  تخصیص سهمیه ویژه کالاهای اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و همچنین امکان صدور بارنامه توسط شرکت های حمل نقل استان ها از مبدأ این بندر که برای اولین بار در کشور عملیاتی گردید، روزانه بالغ بر 50 هزار تن کالاهای اساسی  توسط بیش از 2 هزار دستگاه کامیون از این بندر جابه جا می شود که این رقم در روز دوشنبه مورخ 18 مردادماه به رقم بی سابقه 2600 دستگاه و 61هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد : با انجام اقداماتی همچون تسریع در توزین و خروج کالا ازبنادر و انبارها ، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبارها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای و تسریع در حمل کالاهای اساسی راهگشا خواهد بود.

به گزارش تسنیم،‌بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی تیرماه امسال حدود 6.5 درصد کالای اساسی تخلیه شده از بنادر بارگیری شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها