آخرین اخبار

دپارتمان مهارتی کشاورزی در کشت و صنعت مغان راه‌اندازی می‌شود

اردبیل-رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باتوجه به ظرفیت کشت و صنعت مغان تلاش خواهیم کرد تا دپارتمان ملی مهارت در حوزه فنی و حرفه‌ای بخش کشاورزی را در این مجموعه راه‌اندازی کنیم.

3851525

به نقل از مهر / علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدیدی که به همراه مدیران استانی و شهرستانی از مجموعه کشت و صنعت و دامپروری مغان داشتیم، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه به عنوان یک برند اصیل در منطقه و حتی ملی قرار گرفته و با تنوع تولیدات این مجموعه کشاورزی آشنا شدیم.

وی قابلیت کشت و صنعت مغان را با منابع عظیم و متکثر در حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: با توجه به سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر در توسعه و گسترش مهارت‌های متناسب با شرایط کشاورزی، صنعتی، گردشگری، فرهنگ و هنر و راه‌اندازی دپارتمان‌های مختلف مهارتی در کشور سعی خواهیم کرد تا دپارتمان کشاورزی را نیز در کشت و صنعت راه‌اندازی کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در این دپارتمان ارائه آموزش‌های مهارتی با در نظر گرفتن صلاحیت‌های حرفه‌ای متقاضیان و مربیان به انجام رسیده و یک حرکت مؤثر و کارآمدی را در تقویت نظام اقتصادی، اشتغال و تحولات مختلف در این حوزه به ثمر بنشیند.

اوسط هاشمی افزود: در مجموعه کشت و صنعت مغان شرایط به نحوی است که علاقمندان به امر آموزش می‌توانند به شکل مداوم در مزرعه حضور پیدا کرده و از نزدیک با فرآیند تولید در بخش کشاورزی و حاصلخیز بودن اراضی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نگاه ما در تقویت و راه‌اندازی این دپارتمان‌ها ارتقا مهارت همراه با دستیابی به فناوری‌های جدید است که در قالب یک تفاهمنامه مشترک با کشت و صنعت مغان نیز سعی خواهیم کرد تا این مجموعه را از دستاوردهای عظیم علمی، مهارتی و همچنین ارتقا سایر توانمندی‌ها بهره‌مند کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضرورت توجه به تنوع مهارت‌های بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دامداری، تولید و پرورش طیور، نظام گلخانه‌ای و… یادآور شد و اضافه کرد: در همه این بخش‌ها نیروی شاغل و آماده به کار نیازمند مهارتی است که سازمان فنی و حرفه‌ای به خوبی می‌تواند در ارتقا این بخش سهیم باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها