آخرین اخبار

تولید میگو در کشور امسال به ۶۰ هزارتن می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران از طرح پرورش میگو به عنوان یکی از طرح‌های شاخص دولت در حوزه شیلات نام برد و گفت که تا پایان امسال، میزان تولید آن به ۶۰ هزارتن افزایش می‎ یابد.

157622424

نبی‌الله خون میرزایی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان که به صورت ویدئوکنفرانسی که با دستور رییس جمهوری در بندرچارک شهرستان بندرلنگه برگزار شد، اظهارداشت: ۱۴ طرح شیلاتی با نزدیک به شش هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال آفرینی برای یک‌هزار و ۱۰۲ نفر و بسترسازی برای تولید پنج هزار تن محصول شیلاتی آماده بهره‌برداری شدند.

وی ادامه داد: مجموع تولیدات شیلاتی کشور از ۸۸۵ هزارتن در سال ۹۲ به بیش از یک‌میلیون و ۲۲۲ هزارتن در سال ۹۹ رسیده است.

رییس سازمان شیلات ایران افزود: هم‌چنین مصرف سرانه تولیدات شیلاتی از ۸.۵ کیلوگرم به بیش از ۱۳.۵ کیلوگرم در سال گذشته رسیده است.

خون‌میرزایی، رشد تولید خاویار را یکی از اقدامات درخشان دولت تدبیر وامید در مدت این هشت سال عنوان کرد و ادامه داد: در بخش ماهیان خاویاری نیز در این دولت رشد ۱۲ برابری را شاهد هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: درحال حاضر درحوزه پرورش ماهیان زینتی بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ مزرعه در سطح کشور فعال است و عملکرد شیلات در این بخش سال ۹۹ بیش از ۲۷۵ میلیون قطعه بوده که بیش از ۱۰۰درصد تکلیف برنامه ای بوده است.

تولید ۱۰۰هزارتن ماهی در دریا تا سال ۱۴۰۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اشتغال در این بخش بیش از ۱۱هزار نفر به واسطه اجرای طرح‌ها بوده و همچنین صادرات این ماهیان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ از نظر ارزشی بیش از ۶.۳ دهم برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته خون‌میرزایی،در طرح‌های پرورش ماهی در دریا، زیرساخت موجود به ۲۳ هزارهکتار رسیده و برای تولید ۱۰۰هزارتنی تکلیف برنامه سال ۱۴۰۴ کفایت می‌کند.

هرمزگان استانی ویژه در حوزه شیلاتی کشور است

وی با بیان اینکه استان هرمزگان استانی ویژه در حوزه شیلاتی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این استان رتبه نخست شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از مرحله نخست زنجیره پرورش میگو در بندرلنگه با سرمایه‌گذاری یک‌هزارو ۴۲۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۷۰نفر به عنوان طرح‌ شاخص شیلات هرمزگان نام برد.  

۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۸ میلیارد ریال روز دوشنبه  به دستور رییس جمهوری و با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با ۹۵۲ هکتار مساحت، ۲ طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار توسط بخش خصوصی بود.

از این ۹ طرح، چهارطرح مربوط به شهرستان بندرلنگه(طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه چیروییه، طرح مرکز تکثیر میگو، طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه و طرح پرورش میگو ۵۴۰ هکتاری) است.

۲ طرح پرورش میگو در بندرعباس، ۲ طرح پرورش میگو در میناب و یک طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه ریکو جزیره قشم از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان به بهره‌برداری رسید.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و بهره‌مندی از ۴هزارو۵۰۰ فروند شناور صیادی، اشتغال پایدار برای ۳۱ هزار صیاد، صید سالانه افزون بر۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰درصد بندرهای صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها