آخرین اخبار

افزایش سرانه ذرت تخصیصی به مرغداری‌ها تا ۳۶.۵ کیلوگرم

در استای مانع زدایی در تولید، تخصیص سرانه ذرت به واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار به ازای هر مرغ از ۳۱.۵ کیلوگرم به ۳۶‌،۵کیلوگرم افزایش یافت.

مرغ

به نقل از خبرنگار ایانا، مرتضی حنفیه‌زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در بخش کشاورزی در نشست ظهر امروز با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ایران اظهار کرد: مقام مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان عنوان کرد که با نصیحت، توصیه و راه حل‌های جزئی نمی‌شود کار کرد و باید کار تحولی در جامعه صورت گیرد.

وی با بیان این که از سال ۷۵ بر رونق تولید، اقتصاد و رونق اقتصادی تاکید شده است، افزود: متاسفانه با مطرح شدن شعار سال، کارگروه های مختلفی برای اجرای آن تشکیل می‌شود اما در پایان سال فعالیتی در این خصوص انجام نمی‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تنها بخش فعال در کشاورزی که به صورت مردمی اداره می‌شود، تشکل‌ها و سازمان تعاون روستایی است، تصریح کرد: سعی می‌شود تا با همراهی «وزارت جهاد کشاورزی» و «هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار» مانع های موجود  در این حوزه را کاهش دهیم.

 وی با تاکید بر این که کشاورزان باید خود را حافظان امنیت غذایی بدانند و به آن افتخار کنند، گفت: کشاورزی یک هنر و صنعت است و باید برای بهبود و عزت کشاورزان تلاش شود.

افزایش سرانه ذرت تخصیصی به مرغداری‌ها

در ادامه این جلسه، صدرا علی اکبر خانی مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن با اشاره به جایگاه تعاونی ها در جهان، اظهار کرد: ۱۰ درصد از مردم دنیا از بخش تعاونی ها درآمد دارند و از هر ۶ نفر یک نفر عضو تعاونی است.

 وی ادامه داد: تعاون روستایی در کشور ما نیز یکی از عوامل اشتغال پایدار با کمترین شکاف درآمدی است.

به گفته وی، ترویج و توسعه تعاونی‌ها به عنوان یک مدل ترویجی مردم محور در دل روستاها، می‌تواند به حوزه اقتصاد و معیشت این قشر از جامعه کمک کند.

علی‌اکبرخانی تصریح کرد: حمایت از مردم در روستاها با تعاون روستایی که دارای  الگوی حمایتی است مثمرثمر خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از موانع تولید در صنعت مرغ تخمگذار، گفت:  در حوزه صنعت مرغ تخمگذار در خصوص تخصیص نهاده‌ها مانع وجود داشت که با همراهی مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها به رفع آن پرداخته‌ایم.

به گفته‌ی مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن، برای سرانه هر مرغ تخمگذار 31.5 کیلوگرم ذرت تعلق می‌گرفت که بسیار کم بود، در حالی که  سرانه مصرف هر مرغ تخم گذار در زمان تخمگذاری 37.5 کیلوگرم ذرت است.

وی ادامه داد: برای این منظور مرغدار باید 5.5 کیلوگرم ذرت را به ازای هر مرغ تخم گذار از بیرون تهیه کند که در حال حاضر برای سرانه هر مرغ تخم گذار در حال تولید، سهمیه تخصیصی ذرت در سامانه بازارگاه ۳۶.۵ کیلوگرم شارژ می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در جلسه امروز در  دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی سرانه مصرف ذرت مرغ تخم گذار به 36.5 کیلوگرم رسید که خبر بسیار خوبی برای تولیدکنندگان این بخش است.

گفتنی است، در این نشست اتحادیه به ارائه مشکلات خود با راهکارهای موجود  اشاره کردند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها