آخرین اخبار

هدفگذاری برای راه‌اندازی ۵۰ هنرستان کشاورزی در کشور

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از توسعه هنرستان‌های کشاورزی خبر داد و گفت: تعداد این هنرستان‌ها به ۵۰ آموزشگاه افزایش خواهد یافت.

157133377

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «علی اکبر مویدی» افزود: در راستای جوانسازی، ارتقای مهارت، دانش و درآمد در بخش کشاورزی، هنرستان های کشاورزی زیر نظر وزارتخانه احیا و راه اندازی می شوند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهارداشت: بررسی های ما نشان داد که تنها هشت دبیرستان کشاورزی در کشور داریم و از این رو با همکاری آموزش و پرورش در سال گذشته ۱۶ هنرستان کشاورزی را راه اندازی کردیم.

مویدی با اشاره به این که نخستین هنرستان کشاورزی با عنوان هنرستان دخترانه صنایع غذایی و تبدیلی نیز سال گذشته در شیراز افتتاح شد، گفت: نقش زنان در حوزه کشاورزی باید پُررنگ تر و زمینه برای درآمدزایی آنها و همچنین توسعه کشاورزی خانوادگی فراهم شود.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری با راه اندازی ۱۴ هنرستان کشاورزی دیگر، تعداد این هنرستان ها به ۳۸ مورد افزایش یابد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره ایجاد هنرستان های کشاورزی در مناطق عشایری نیز گفت: در این راستا، حدود یک ماه پیش تفاهم نامه ای را با رییس سازمان امور عشایر کشور منعقد کردیم و قرار است در این هنرستان ها، فرزندان عشایر در زمینه های مربوط به حوزه عشایر تحصیل کنند.

وی افزود: راه اندازی هنرستان کشاورزی در مناطق عشایری جزو برنامه های امسال معاونت آموزش و ترویج کشاورزی است.

مویدی با اشاره به این آمار که مجموع دانش آموزان مقطع متوسطه در کشور در سال ۹۰ حدود یک میلیون و ۸۱۳ نفر بوده است، اذعان داشت: تنها ۱.۵ درصد این دانش آموزان در رشته کشاورزی تحصیل می کردند.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اکنون ۱۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی در کشور وجود دارد که برای هر کدام از این مراکز یکی از محققین استان به عنوان «محقق معین» تعیین شده و کشاورزان مستقیم با این مرکز جهاد کشاورزی که خط مقدم وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند، در ارتباط هستند.

این مراکز بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کارشناس کشاورزی و مروج دارند که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند و ۳۰۰ دستگاه ماشین دو کابینه در اختیار آنها قرار گرفته است؛ همچنین حدود ۳۵۰۰ دستگاه کامپیوتر پیشرفته به این مراکز ارسال شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها