آخرین اخبار

اتمام طرح‌هایی با پیشرفت ۶۰ درصد در اولویت جهاد کشاورزی تهران است

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان تهران، گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش تولید، در اولویت این نهاد است.

168908164

به نقل از ایرنا /"محمد ترکیان" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح برنامه های جهاد کشاورزی استان تهران، تلاش در فعال سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال را مورد تاکید قرار داد و افزود: تسهیلات در گردش و سود مناسب می تواند کمک موثری به چرخه تولید باشد، ضمن اینکه می توان از زیرساخت ها و ماشین آلات موجود نیز به بهترین شکل بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی استان، طرح های خاصی از شهریور ماه آغاز می شود، صدور مجوز تاسیس و پروانه بهربرداری صنایع غذایی با توجه به اولویت های تولید شهرستانهای استان در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ماندگاری محصولات، ذخیرسازی در سردخانه و تنظیم به موقع بازار را از جمله این طرح ها برشمرد.

به گفته وی، کمک به استقرار واحدهای دانش بنیان، فرآوری محصولات کشاورزی سربار سایر استانها و ایجاد اشتغال و امنیت غذایی در استان نیز از جمله طرح ها واهداف جهاد کشاورزی استان تهران است.

ترکیان، برگشت به چرخه تولید که سبب افزایش تولید و اشتغالزایی است را مورد توجه قرار داد و گفت: فعال کردن کارخانه هایی که با وجود داشتن ماشین آلات و شرایط مساعد اما به خاطر تسهیلات در گردش در حال تعلیق هستند، نیز از اولویت های جهاد کشاورزی محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه طرح های صنایع تبدیلی و غذایی بر مبنای تولید و جذب ماده خام و تبدیل به مواد فرآوری شکل می گیرد، اظهار داشت: فرآوری محصولات از دیگر طرح هایی است که با جدیت دنبال می شود حتی اگر این محصول در تهران تولید نشود و یا شرایط برای کشت آن فراهم نباشد.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخش دیگری از این گفت و گو به اقدامات صورت گرفته در تهیه و تامین کودهای مکمل مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و افزود: افزایش نهاده های کود را در برنامه امسال گنجانده ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته که مزین به سال جهش تولید بود شاخص عملکرد صنایع تبدیلی استان ۱۲۹ هزار تُن تعیین شد، افزود: با تلاش بهره برداران و سرمایه گذاران و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های ذیربط به عملکرد ۹۷۷ هزار تن ظرفیت جذب ماده خام در یک سال رسیدیم.

وی، استقرار واحد های دانش بنیان، الویت قرار دادن محصولات دامی، کاهش ضایعات تولیدات شهرستان ها، احداث سردخانه ها به منظور افزایش ماندگاری محصولات و تزریق به موقع به بازار را نیز از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی استان ذکر کرد

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها