آخرین اخبار

خرید تضمینی گندم از 2.5 میلیون تن گذشت

شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال تا ۲۹ خرداد ماه خبر داد.

403eb514-fac5-411d-8a12-bc3f38871187

 به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم در ۲۹ استان با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال خریداری شده است و بیشترین مقدار گندم در استان‌های خوزستان به مقدار یک میلیون و ۸۰ هزار تن، گلستان ۴۰۸ هزار تن و فارس ۳۰۵ هزار تن خریداری شده است.

در حال حاضر به جز استان‌های همدان و چهارمحال بختیاری خرید در تمامی استان‌ها آغاز و در دو استان خوزستان و بوشهر خرید به پایان رسیده است.

تاکنون خرید تضمینی ۱۰۸ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا انجام شده که ارزش آن ۱۱ هزار میلیارد ریال است. با احتساب خرید توافقی ۱۱۱ هزار تن کلزا ( توسط بخش خصوصی ) خرید این محصول در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ۲ درصدی دارد.

۲۵ استان کشور درگیر عملیات خرید تضمینی کلزا هستند و بیشترین آن به مقدار ۶۵ هزار تن در گلستان خریداری شده است.

در زمینه تامین  وتوزیع کالاهای اساسی هم از ابتدای سال تاکنون ۷۵۵ هزار تن انواع کالای اساسی در سرتاسر کشور توزیع شده است. میزان توزیع برنج، شکر و روغن خام به ترتیب ۸۸ هزار تن، ۲۳۴ هزار تن و ۳۸۵ هزار تن بوده است.

برای تامین گندم مصرفی واحدهای نانوایی و بخش صنف و صنعت نیز از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۷۱ هزار تن گندم و ۷۱۹ هزار تن آرد در سامانه‌های گندم و آرد به فروش رفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها