گزارش خبری

‌‌۲۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گیلان شناسایی شد‌

‌‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: از ابتدای اجرای گشتِ مراقبت از اراضی کشاورزی و ملی ۲۹ اسفند ماه گذشته تا پنجم نوروز، ۲۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در این استان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، صالح محمدی اظهار کرد: در این مدت در شهرستان لاهیجان هشت مورد، ماسال ۶، لنگرود، سیاهکل و بندرانزلی هر کدام ۲ مورد و رودسر، صومعه‌سرا و فومن نیز هر کدام یک مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده‌است.

‌‌‌‌وی با بیان اینکه برای ۱۰ مورد از تغییر کاربری شامل هشت مورد در لاهیجان و ۲ مورد در فومن تبصره یک ماده ۱۰ قانون اجرا شد، اضافه کرد: این تبصره یعنی اینکه اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدام خود ادامه دهد نیروی انتظامی موظف است تا بر اساس درخواست جهاد کشاورزی از ادامه کار متخلف جلوگیری کند.

‌‌‌‌رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: هشت مورد تغییر کاربری در شهرستان لاهیجان نیز مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون است که بر اساس آن ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل، ضمن تنظیم صورتجلسه مستقیم نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کند.

‌‌‌‌وی با اشاره به فعالیت ۴۰ گشت ویژه برای مراقبت از زمین‌های کشاورزی و ملی گیلان در ایام نوروز عنوان کرد: ۲۰ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ۲۰ گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان در تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی آماده‌باش کامل بوده و از زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان محافظت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها