رئیس سازمان تات در آئین رونمایی از سند دانش‌بنیان امنیت غذایی؛

ریل‌گذاری ۱۰ ساله امنیت غذایی کشور کلید خورد

در همایش چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی که به مناسبت سالروز تشکیل این شورا با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس برگزار شده است از سند ملی امنیت غذایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کشاورزپلاس به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه آئین رونمایی از سند دانش‌بنیان امنیت غذایی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که امنیت غذایی را مساله درجه یک کشور دانسته اند؛ صبح امروز با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس از این سند رو نمایی شد.
سید مجتبی خیام نکویی رو نمایی از این سند را یکی از مهمترین رویدادهای حوزه امنیت غذایی در کشور دانست و گفت: این سند از سال ۱۳۹۹ با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشارکت ۲۶  دستگاه از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در دو سال تدوین و به روز رسانی شد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این سند ریل گذاری ده ساله در امنیت غذایی کلید می خورد، افزود: دبیرخانه این سند در جایگاه اجرایی در وزارت جهاد کشاورزی مستقر خواهد شد.
خیام نکویی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه متولی تامین اعتبار اسناد ملی حوزه علم و فناوری اعتبارات لازم برای ۲۲۱ اقدام ملی پیش بینی شده در سند را در نظر خواهد داشت.
معاون وزیر و رئیس سازمان تات نیز روح حاکم بر این سند، را  دانش بنیان کردن بخش کشاورزی از طریق افزایش بهره وری در واحد سطح دانست.
سید مجتبی خیام نکویی افزود:  با اجرای این سند، علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی، از تمام ظرفیت های وزارتخانه های مرتبط در حوزه تولید، حفظ و سلامت غذا استفاده خواهد شد تا بتوانیم شاهد مسیری رو به رشد برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور باشیم.
گفتنی است سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی در جلسه ۸۸۱ مورخ ۱۲/۲/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسات ۱۶۶ و ۱۶۷ مورخ ۱۵/۶/۱۴۰۱  و ۱۲/۷/۱۴۰۱ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است.

کشاورزپلاس

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها