رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران خبرداد:

عدم تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با اشاره به توافق مجلس و وزیر اقتصاد درباره تامین ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش صادرکنندگان بخش کشاورزی، از عدم تامین این مبلغ خبرداد.

کشاورزپلاس


 

به گزارش کشاورز پلاس، عطااله اشرفی اصفهانی در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که امروز در محل این اتاق برگزار شد، با اشاره به بحث تامین مالی برای صادرات محصولات کشاورزی، بیان کرد: در جلسه‌ای که کمیسیون اقتصادی مجلس با احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌ها داشت، مقرر شد 6 هزار میلیارد تومان باهدف تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان محصولات کشاورزی، به این بخش تعلق بگیرد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات جنابعالی و ابلاغی که خود کمیسیون به وزیر اقتصاد و صندوق توسعه ملی داشت، انتظار تخصیص این اعتبار را داشتیم.

اشرفی اصفهانی گفت: بر اساس ابلاغ کمیسیون، قرار بود سه هزار میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر توسط سه بانک ملی، توسعه صادرات ایران و کشاورزی به فعالان حوزه کشاورزی اختصاص یابد اما تامین کنندگان می‌گویند منابع مالی نداریم. این در حالی است که یکی از معضلات اصلی فعالان اقتصادی، بحث تامین منابع مالی است.

در رابطه با اظهارات رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: 6 همتی که آنجا مطرح شد، توسط دکتر غضنفری ابلاغ شده است و اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد، پیگیری خواهد شد.

اشرفی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محصولات بخش کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه معرفی کرد و سخنان خود را با مثالی تشریح کرد.

وی گفت: در نهاده‌های کشاورزی، دو سالی است که در مبادی گمرکی مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود اما واردکننده و تولیدکننده را مجبور می‎‌کنند که روی کالای خود عنوان معاف از ارزش افزوده را درج کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اضافه کرد: بعضا تا محصول نهایی به دست مصرف کننده برسد، چندین بار مالیات از حلقه‌های مختلف زنجیره تولید اخذ می‌شود. حدود 30 تا 40 درصد هزینه نهایی محصول، مربوط به مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که دولت از حلقه‌های مختلف زنجیره تولید گرفته است.

وی همچنین از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اخبار منتشر شده درباره اخذ مالیات از محصولات تولیدی کشت و صنعت‌ها سئوال کرد و خواستار شفاف سازی در این رابطه شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها