صادرات بیش از 21 هزار تن انار در سال گذشته

مدیر کل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازرگانی سازمان تعاون روستایی از صادرات بیش از ۲۱ هزار تن انار در سال ۱۴۰۱ خبر داد.


کشاورزپلاس2

 

سید روح الله لطیفی در گفت‌وگو با کشاورز پلاس گفت: بر اساس آمار گمرک در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱هزار و ۲۸۵ تن انار تازه به ارزش هشت میلیون و ۵۵۳ هزار و ۵۱۶ دلار به ۲۱ کشور صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰ درصدی در وزن و ۱۲ درصدی در ارزش داشته است.

وی افزود: پاکستان با خرید هشت هزار و ۶۶ تن انار تازه به ارزش سه میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۰۹ دلار مقصد اول صادرات این محصول ایرانی بود.

لطیفی بیان کرد: بعد از آن عراق با خرید سه هزار و ۳۱۳ تن به ارزش یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۵۹۸ دلار، ارمنستان با چهار هزار و ۹۲۲ تن به ارزش یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۵۶۰ دلار، ترکمنستان با دو هزار و ۱۴۳ تن به ارزش ۹۶۴ هزار و ۹۷ دلار و افغانستان با هزار و ۶۸ تن به ارزش ۴۷۲ هزار و ۴۶۶ دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: کره جنوبی با ۴۹۸ تن به ارزش ۲۲۴ هزار و ۱۴۵ دلار، روسیه با ۴۱۶ تن به ارزش ۲۱۲ هزار و ۹۹۲ دلار، قطر با ۲۵۷ تن به ارزش ۱۱۹ هزار و ۸۷ دلار، امارات با ۲۱۶ تن به ارزش ۹۸ هزار و ۷۰۴ دلار و بلاروس با ۹۶ تن به ارزش ۴۳ هزار و ۵۲۴ دلار از دیگر مقاصد صادراتی انار ایران در سال ۱۴۰۱ بودند.

به گفته مدیر کل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازرگانی سازمان تعاون روستایی، انار تازه ایران در سال گذشته به عمان با ۷۴.۳ تن به ارزش ۳۳ هزار و ۷۰۲ دلار، هلند با ۶۰ تن به ارزش ۲۷ هزار و ۲۰ دلار، گرجستان با ۵۹.۲ تن به ارزش ۲۶ هزار و ۶۴۴ دلار، مالزی با ۳۰.۲ تن به ارزش ۱۳ هزار و ۵۸۳ دلار، کانادا با ۲۲ تن به ارزش ۹ هزار و ۱۹۴ دلار، کویت با ۹ تن به ارزش هفت هزار و ۳۲۰ دلار نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: سریلانکا دیگر خریدار انار ایرانی بود که ۱۳.۵ تن محصول به ارزش ۶ هزار و ۶۶ دلار از ایران خریداری کرد.

لطیفی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هم ۳۴۷ تن انار به ارزش ۱۵۴ هزار و ۹۱۱ دلار به ترتیب به ۶ کشور عراق، پاکستان، کویت، ترکمنستان، امارات و عمان صادر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها