آخرین اخبار

ایجاد ۱۰ دهکده فناوری برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) از ایجاد ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در زیر مجموعه‌های این سازمان برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی خبر داد.

به نقل از صدا و سیما، خیام نکویی در برنامه صف اول رسانه ملی افزود تا پایان سال گذشته حدود ۴۸۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه این ده دهکده فناوری مستقر شده اند و حداقل هزار ظرفیت برای پیوستن دیگر شرکت‌های دانش بنیان به این مجموعه‌ها وجود دارد.

خیام نکویی در باره حمایت این سازمان از شرکت‌های دانش بنیان گفت سال گذشته حدود ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات از سوی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفت.

رئیس تات پیش بینی کرد در سال جاری هم حداقل ۶ یا ۷ دهکده فناوری راه اندازی شود و ظرفیت کشور برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان به ۲۵۰۰ شرکت افزایش داده شود.

خیام نکویی خاطرنشان کرد ۴۰۰ فناوری در سازمان تحقیقات برای حل چالش‌های با اولویت بخش کشاوری موجود است و حاضریم این فناوری‌ها را بطور رایگان در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم تا این چالش‌ها را حل کنند و اگر این شرکت‌ها محصولی را بر اساس این فناوری‌ها تولید و تجاری سازی کردند ما حاضریم در بخشی از آن شراکت کنیم.

نکویی با تاکید بر اینکه دانش آموختگان نخبه‌ای در بخش کشاورزی هستند که زمینه بکارگیری شأن وجود نداشته است، اما بر اساس تمهیدات اندیشیده شده

سال گذشته به ۴۰۰ فارغ التحصیل دکتری اعلام کردیم در قالب پسا دکتری بیایند و بعضی از چالش‌ها را بگیرند و حل کنند و بعد اگر این چالش را خواستند خودشان بروند در قالب شرکت دانش بنیان تجاری سازی کنند.

رئیس تات تصریح کرد این فرصت باز است، اگر دانش آموختگانی در رشته‌های مختلف بخش کشاورزی و منابع طبیعی می‌توانند در حل چالش‌های بخش کشاورزی نقش آفرینی کنند، در قالب دوره‌های پسا دکتری طرح پیشنهادی بدهند و در مؤسسات ما مشغول شوند و برای آن چالش‌ها راه حل دهند و برای اجرایی سازی طرح‌های خود مورد حمایت قرار گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها