آخرین اخبار

سید محرومان شهید راه خدمت شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

براساس گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

بیانیه هیات دولت: رئیس جمهور پرتلاش بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد

۸:۳۰ رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. 

منصوری: آیت الله رئیسی نقطه امید ما بود

۸:۲۲ معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی نقطه امید ما بود، ایشان مرد جهاد و مبارزه و کار شبانه روزی بودند.

جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر برگزار شد

۸:۲۰ در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی، جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. هیأت دولت به همین منظور جلسه فوق العاده ای را تشکیل داده است.

روح بلند رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی ایران به ملکوت اعلی پیوست

۸:۰۰ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.


 محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد

۵:۴۴ نیروهای امدادی در حال نزدیک شدن به محل سانحه هستند.

حرکت تیم‌های امدادی به سمت نقاط حرارتی محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

۴:۵۸ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵ خود، از حرکت تیم‌های امدادی هلال‌احمر به ۲ نقطه حرارتی شناسایی شده محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی خبر داد.

مشخص شدن مختصات دقیق محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور

۴:۱۲ براساس اعلام منابع میدانی، مختصات دقیق موقعیت جغرافیایی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس‌جمهور با پایش هوایی منطقه مشخص شد.

 پهپاد آکینجی ترکیه یک نقطه حرارتی که احتمالا متعلق به محل سقوط بالگرد است را تشخیص داده و اطلاعات مربوطه را به طرف ایرانی ارسال کرد

بارگیری هلی‌کوپتر جستجوی روسیه برای الحاق به عملیات نجات

۳:۴۰  وزارت شرایط اضطراری روسیه یک هلیکوپتر جستجو و نجات را برای انتقال به ایران در هواپیمای ایلیوشین ۷۶ بارگیری کرد.

اطلاعیه شماره ۴ هلال‌احمر در رابطه با حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور

۱:۴۷ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۴، آخرین اقدامات جست‌ وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را تشریح کرد.

قدردانی وزارت‌خارجه از همبستگی دولت‌ و ملت‌ها با مردم ایران در پی سانحه‌ بالگرد رئیس‌جمهور

۱:۴۲ وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی تعداد زیادی از دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران در پی سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و پیشنهادهای صمیمانه آنها در کمک و یاری به عملیات جست وجو و نجات تشکر و قدردانی کرد.

اعزام دو فروند هواپیمای پیشرفته و بالگردهای ویژه روسیه به تبریز 

۱:۱۱ دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در تماس مجدد با معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام جلسه فوق العاده پوتین با حضور مقامات عالی دولتی روسیه و سفیر ایران، گفت: تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

عملیات جستجو برای یافتن بالگرد رییس جمهور با آرایش نظامی ادامه دارد

 ۰:۰۰ فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه نیروهای مسلح و گروه های جهادی در عملیات جستجوی بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه شرکت دارند، گفت: پایش منطقه به صورت آرایش نظامی ادامه دارد.

ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

۲۳:۴۹ رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

۲۲:۴۸  فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

امیداریم تا دقایق آینده شاهد خبر خوش باشیم

۲۱:۲۹ یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر با حضور در ستاد مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: ۱۵ تیم عملیاتی واکنش سریع در منطقه حادثه حضور دارند. ۵ تیم عملیاتی هلال احمر به مختصات اعلامی توسط سازمان هوافضا، نزدیک شده‌اند. ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر تشکیل شده و آمادگی کامل وجود دارد. گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.

برقراری تماس با دو همراه رئیس جمهور در بالگرد/ حادثه سختی نبوده است

۲۱:۱۵ معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در یافتن بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها