رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

بسیج دامپزشکی برای ارائه 20 میلیون خدمت رایگان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به آغاز رزمایش جهادی دامپزشکی، از ارائه ۲۰ میلیون خدمت رایگان به روستاییان و عشایر سراسر کشور خبر داد.

کشاورزپلاس



 

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با کشاورز پلاس درباره هدف از اجرای رزمایش جهادی این سازمان بیان کرد: باتوجه به وظایف و ماموریت‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور که کنترل، مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری‌های دامی است، این رزمایش جهادی آغاز شد.

وی افزود: این برنامه با کمک گروه‌های جهادی در مناطق صعب العبور ارائه می‌شود. از آنجایی که ارائه این خدمات اعم از درمان، ویزیت و واکسیناسیون با توجه به صعب العبور بودن مسیر برای بخش خصوصی به صرفه نیست، این خلاء را با وجود گروه‌های جهادی مرتفع می‌کنیم .

رئیس سازمان دامپزشکی توضیح داد: در این مناطق، مباحثی همچون آموزش و ترویج عشایر را به صورت منظم و مستمر در برنامه داریم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، رزمایش‌های جهاد دامپزشکی به صورت هفتگی در حداقل یک شهرستان هر استان برگزار می‌شود. لازم به ذکر است به مناسبت هفته بسیج در تمامی استان‌ها رزمایش‌هایی برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

نوروزی درباره مدت زمان اجرای رزمایش گفت: این رزمایش‌ها زمان خاصی برای پایان ندارد و برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ادامه خواهد داشت. این گروه‌ها در برخی از اوقات که زمان واکسیناسیون نیست، به ارائه خدماتی همچون ویزیت، درمان و همچنین آموزش و ترویج خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: خدمات جهادی دامپزشکی در سه محور ارایه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌های دامی و نیز آموزش و ترویج مسایل مرتبط با دامداری‌ها است. این سه محور در اولویت سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی بیان کرد: این برنامه با تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از اساتید دامپزشکی، دامپزشکان و متخصصان دامپزشکی، بخش خصوصی و دانشجویان رشته دامپزشکی عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: رزمایش‌ها متمرکز بر واکسیناسیون، سمپاشی مراکز نگهداری دام، تشخیص و درمان، ترویج و آموزش روستاییان و عشایر در پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی است.

نوروزی یادآور شد: این برنامه تا کنون توفیق ارایه بالغ بر ۲۰ میلیون خدمت رایگان دامپزشکی را محقق کرده است.

وی درباره وضعیت خدمات ارائه شده به عشایر استان فارس گفت: تا امروز نزدیک به چندصد هزار خدمت رایگان اعم از واکسیناسیون، ویزیت، درمان و آموزش و ترویج به صورت رایگان به عشایر این استان ارائه شده است که همچنان با توجه به ارائه خدمات بیشتر تا یک هفته آینده، این رزمایش تمدید شده است .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها