معاون پژوهش و فناوری سازمان تات خبر داد:

رونمایی از نشان‌واره رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش سازمان تات

رئیس رویداد ملی گرامیداشت یکصد سال پژوهش و فناوری در کشاورزی ایران و پنجاهمین سال تأسیس سازمان تات به عنوان نماد تحقیق، آموزش و ترویج در کشاورزی از رونمایی از نشان‌واره (لوگوی) رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش این سازمان خبر داد.

کشاورزپلاس


به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از رونمایی لوگوی رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش سازمان تات خبر داد و گفت: در ایران بیش از یکصد سال است که موسسات تحقیقاتی از جمله موسسه تحقیقات شیلات، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی در حال فعالیت هستند ولی قانون تشکیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سال 1353 به تصویب رسیده و این سازمان به عنوان نماد توسعه علمی و فناوری کشاورزی ایران در سال 1403 پنجاه ساله شده است. برگزاری این رویداد در سال جاری، فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

حسین جعفری برگزاری این رویداد ملی را بستری برای ایجاد هم‌بستگی، تعلق سازمانی و تکیه به خرد جمعی بین همه‌ی کارکنان سازمان تات، زمینه‌ای برای تبیین تأثیر عملکرد سازمان در بخش کشاورزی کشور، رویدادی برای ارائه دستاوردهای ممتاز و برجسته منابع انسانی فاخر سازمان و نقطه عطفی در تبیین سازوکارها نوآورانه این سازمان در راستای امنیت غذایی کشور دانست.

رئیس ستاد رویداد ملی گرامیداشت ۵۰ سال تلاش سازمان تات، بیان داشت: سازمان‌هایی که در فرآیند شکل‌گیری، فعالیت و چرخه حیات خود به ۵۰ سالگی می‌رسند، مراتب مختلف بلوغ سازمانی را طی کرده و به پایداری و پویایی خود رسیده‌اند. به این ترتیب، سازمان‌های با ثبات از طریق تکیه‌بر راهبردهای مشخص به توسعه و ارتقاء بهره¬وری می‌پردازند. سازمان تات به‌عنوان یک سازمان با ثبات در طی پنجاه سال ارائه خدمات، انجام فعالیت‌ها و پیگیری مأموریت‌های خود، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی با تکیه‌بر دانش منابع انسانی خود دست یافته است که می‌بایست از آنها در پنجاهمین سال تأسیس خود رونمایی کند.

وی افزود: آگاهی آحاد جامعه به‌ویژه بخش کشاورزی کشور از توان، تجارب و دانش ذخیره شده در سازمان تات می‌تواند، منشأ اثرگذاری یافته‌های پژوهشی را در آموزش و ترویج کشاورزی نمایان سازد و اثربخشی اقتصادی این‌گونه از فعالیت‌ها را در ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش بهره وری و تحقق خودکفایی کشور تبیین کند.

جعفری با اشاره به برگزاری این رویداد همزمان با جشن پنجاه سالگی تأسیس سازمان تات گفت: دبیرخانه رویداد از 21 مهر سال 1402 آغاز به کار کرده است.

وی افزود: ثبت ایده‌های نوآورانه و فناورانه در توسعه بخش کشاورزی، ایده و شعار برای برگزاری رویداد ملی، ثبت دستاوردها و رویدادهای ممتاز و معرفی پدیدآورندگان آنها، گردآوری، ثبت و انتشار اطلاعات کتاب‌های مرجع سازمان یا در حال انتشار، تدوین فهرستگان اسناد مهم و راهبردی سازمان، شناسایی داوطلبان همکاری در رویداد ملی، تدوین دستورالعمل شناسایی مفاخر، تحلیل تأثیر عملکرد و اثر بخشی سازمان، تدوین تقویم کشاورزی ایران، شکل‌گیری فضای متاورس برای معرفی مفاخر و دستاوردهای مهم سازمان، ارائه انتشارات ارزشمند و تحلیلی از فعالیت‌ها و آثار علمی و فنی مهم سازمان از جمله محورهای این رویداد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها